Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Nabestaanden van een ongeval of geweldsmisdrijf

Plekje gegeven ?

Ken je dat dat mensen aan je vragen, ‘heb je het nu nog geen plekje gegeven?’ Of  ‘ het is al een jaar geleden? Etc etc. Oef ik wordt daar zwaar geïrriteerd van maar ben vervolgens sprakeloos. Herken je dat ? Hoe reageren jullie daar eigenlijk op?

Bezig met laden...

2 Reacties

11 mei 2026

Hey Leven,
Ja dat is heel herkenbaar helaas.
Mensen bedoelen het vast goed, maar beseffen niet dat er geen plekje is waar je je verdriet, pijn en rouw neer kunt zetten en het dan maar over is. Als mensen zoiets zeggen, zeg ik een foto geef je een plekje, hiervoor bestaat geen plekje, hier moet je mee leren leven en dat gaat de rest van ons leven zo zijn, want dit gaat niet over.

Liefs Miranda

11 mei 2026

Hoi Leven, een plekje ?
Alsof het een stukje servies is, een mok of bord geef je een plekje.
Rouw , pijn, gemis & verdriet om de persoon die je verloren hebt op onmenselijke wijze soms neem je de rest van je leven mee.
Mij is inmiddels duidelijk dat anderen die zoiets niet mee hebben hoeven maken ( gelukkig) nooit gaan begrijpen hoe pijnlijk het is.
Denk maar dat ze niet beter weten en vanuit zich mischien ongemakkelijk voelen door jouw situatie stellen ze die vraag , met waarschijnlijk de juiste intentie maar geen voorstelling hoe het in werkelijkheid is.
Lieve groetjes, Johanna