Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor nabestaanden na zelfdoding

kort voorstellen

In een zoektocht naar herkenning kwam ik bij deze groep terecht.
Anderhalf jaar terug heeft mijn dochter een einde aan haar leven gemaakt, na verschillende pogingen is de laatste poging haar fataal geworden. Ik geloof oprecht dat ze niet dood wilde, maar het leven waar ze in zat was voor haar te moeilijk. Ze zal voor altijd 21 jaar blijven.

Bezig met laden...

5 Reacties

10 april 2026

Beste Sadma,

Goed dat je je verhaal deelt. In de verhalen van anderen heb je wellicht wel veel herkend. Ik herken in ieder geval ook wat je zegt over niet dood willen. Mijn vriendin zat ook nog vol plannen en ze keek vooruit. Dat ze dan toch op deze manier afscheid nam, zegt voor mij genoeg. Het vooruitzicht van onvermijdbaar weer een toekomstige depressie, was voor haar de druppel. Het geeft mij troost dat ze nu rust heeft.

Heel veel sterkte met de verwerking. Weet dat je hier altijd welkom bent om je ervaringen te delen met anderen of zaken voor te leggen.

Groeten, Vincent

09 april 2026

Hallo Sadma,
Gecondoleerd met het verlies van je dochter. Mijn beste vriendin die 3 jaar geleden overleden is aan zelfdoding wilde ook niet dood maar kon vooral niet meer leven met alle mentale pijn die ze had. Dat is volgens mij echt een groot verschil, dood willen of niet meer kunnen leven.
Hoe ga jij om met het verlies van je dochter? Ik hoop dat je steun en herkenning vindt in deze community.

Liefs, Fenne

10 april 2026

Hallo Fenna,
Dank je voor je reactie. Hoe ik er mee omga is een heel lastige vraag om te beantwoorden, ik denk door maar door te gaan. Ik heb zorg over meerdere kinderen, dus ik moet wel, maar ik vind het heel moeilijk
Liefs,

09 april 2026

Gecondoleerd Sadma. Wat een vreselijk verlies. Ik denk ook dat ze allen noet echt dood wilde maar er niets anders was om de pijn te stoppen. Sterkte. Liefs ilona

10 april 2026

Dank je Ilona
Liefs,