Goed voor jezelf zorgen
Hoe vaak krijg je als nabestaande niet het advies: zorg goed voor jezelf. Maar hoe doe je dat eigenlijk?
Hoe weet je in zo’n hectische en verdrietige periode wat goed voor jezelf zorgen is? Je bent vaak al blij als je jezelf uit bed hebt weten te krijgen om de dag weer te beginnen. En als je echt aan je gevoel toegeeft, blijf je misschien wel liggen, ook al weet je dat je daar uiteindelijk niet beter van wordt.
Zelf ben ik in die eerste periode gaan wandelen. Oortjes in, muziek aan en gaan. Zelfs onze hond mocht niet mee. Ik had behoefte aan alleen zijn. Even weg van alles en iedereen.
Inmiddels staat het wandelen een beetje op een laag pitje, maar ik merk dat wanneer ik niet goed in mijn vel zit, ik toch weer alleen ga wandelen of fietsen. Even niets moeten. Even alleen zijn met mijn gedachten en mijn verdriet.
Maar wat betekent goed voor jezelf zorgen voor jullie? Wat helpt jullie om soms gewoon de dag door te komen?
Liefs Anja
1 Reactie
Hoi Anja,
Alle dagelijkse handelingen ; uit bed komen, jezelf verzorgen, je evt. huisdieren verzorgen , ontbijten, de dag doorkomen....
Het kost mij alle energie die ik niet heb.
Een rondje fietsen, lopen, visite put je dusdanig uit dat je maar 1 ding per dag kan verwerken.
Het verdriet, je intens gemis, de allesoverheersende pijn vreet je "batterij" compleet leeg.
Je hersenen die gedachtes & herinneringen oproepen de gehele dag putten je uit....
Geen concentratie, geen geheugen, alles is de dag overleven , blijven ademen, en een leven leiden waarvan je nooit had gedacht het te moeten leven, het hoeft niet meer.... maar voor elkaar probeer je het vol te houden, tot ......
Veel liefs🙏😘