Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Slapen

Het is geen verhaal, maar een vraag(Als dat niet hier mag, haal het weg). Hoe vaak worden jullie 's nachts gewekt door de nachtmerrie? Ik heb met regelmaat nog nachtmerries, door alles wat me is overkomen. Slaappillen wil ik eigenlijk niet, maar zo vaak wakker schrikken is ook niet goed. 

Bezig met laden...

2 Reacties

12 december 2025
Hi Lisanne, ik denk dat je niet altijd een verhaal hoeft te delen maar vragen ook welkom zijn. We zijn er om elkaar te helpen.
Vervelend dat je veel nachtmerries.. ik heb nog periodes van nachtmerries. In de intensieve periodes (werk/prive) gebruik ik melatonine zodat ik wat makkelijker moe word. Verder om rustig te worden speel ik bijvoorbeeld gitaar, schrijf ik gedachten/gevoelens op, vind ik het fijn om de Bijbel te lezen en te bidden, tel van 100 naar 0 om mezelf af te leiden en slaap met een nachtlampje aan dan voel ik me veiliger. Ik heb geen idee of dit jou helpt maar dit is in ieder geval wat mij helpt.
Sterkte en gun jou alle rust en herstel. Je mag me altijd een berichtje doen als je dat fijn vind.
Liefs
12 december 2025
Dank je wel voor je lieve reactie. Ik heb er vandaag 2 gehad. 1 in de nacht en 1 overdag(toen ik een dutje deed). Ik ga jouw tips tot me nemen(Alleen de bjjbel niet). En indien nodig krijg je een bwrichtje. ❤️