Relaties en verliezen
He,
Ben ik weer, valt me op dat December een drukke maand is hier. En fijn dat we elkaar hebben als Lotgenoten🕯❤️ Mijn vader is nu bijna 5 maanden geleden overleden. En ik vraag me af hoe jullie relatie, en of jullie relatie veranderd is na het verlies van je dierbare? Ik zit momenteel in een relatie, en hij is heel lief en begripvol geweest. Maar sinds het overlijden van mijm vader kamp ik met paniekaanvallen. En dan vooral bij hem. Ik had altijd al last van verlatingsangst, en moeite met afwijzing. En dat is nu natuurlijk nog veel erger. Regelmatig slapen we pas tegen de ochtend omdat ik last heb van paniek. Vandaag hebben we een gesprek gehad en gaf hij aan dat het te veel voor hem is. Dat zijn limiet is bereikt. Ik raak helemaal in paniek bij de gedachten hem ook kwijt te raken. Hij voelt echt als mijn veilige haven. Hoe zijn jullie om gegaan met verlies en relaties? Of met iemand verliezen die er voor je is geweest in een hele moeilijke tijd. Ik houd zoveel van hem. En ik weet dat ik het ook wel alleen moet redden, maar soms hebben we het ook heel fijn samen, als die paniek niet de kop op steekt.
P.s ik ben al in therapie, maar wil toch graag jullie verhalen horen
Liefs en slaap lekker
Lot
4 Reacties
Gecondoleerd met je vader :( Voor mij is het nu ongeveer 3 jaar geleden dat ik mijn vader ben verloren. Op dat moment was ik nog in relatie en hoe hij ook zijn best deed al snel bleek dat hij het niet aankon. Daardoor was ik veel alleen en heb ik uiteindelijk de moeilijke keuze gemaakt om bij hem weg te gaan. Voor mij was het gevoel dan liever echt alleen - dan alleen in een relatie te zijn. Ik vind het heel mooi dat je zegt dat je het alleen ook wel moet redden en dat gaat je ook zeker lukken! Maar ik hoop voor jullie dat jullie er uit kunnen komen zonder elkaar helemaal kwijt te raken. Misschien is dit gesprek wel een mooie mogelijkheid/kans om te werken aan de paniekaanvallen. Niet altijd samen maar als je samen bent het heel erg fijn hebben. Hoe dan ook is het heel erg moeilijk 🙏. Ik wens je heel veel succes de komende tijd 💖
Dankjewel voor je lieve berichtje. Jij ook veel sterkte. Ik snap je gevoel van liever alleen zijn, dan samen en je alleen voelen. Dat is zo! Ik voel me niet zo vaak alleen bij hem. Hij is ook altijd bij me geweest. Maar we verschillen wel veel. En ik denk dat het voor hem ook te veel is allemaal. Maar we zullen zien. Hopelijk kunnen we er samen een weg in vinden, en ik ook met mezelf. Veel liefs
Dankjewel voor je reactie en je hoeft niet sorry te zeggen. Heel fijn juist. Je hebt gelijk. Ik hoop dat ook. Dat het ooit oke is en ik niet het gevoel heb afhankelijk te zijn. Ik denk dat ik de rest moet loslaten. Dag voor dag kijken. Jij ook heel veel sterkte met het verlies van je partner.
Xxx