Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Knoop doorgehakt

Ik denk dat ik slachtoffer ben van sexueel misbruik door mijn broer. Hij is 1 jaar ouder dan ik en ik weet niet zeker of wat hij bij mij deed als tieners of dat hoort? Wat ik mezelf de laatste weken wel herinner is dat ik het niet fijn of leuk vond. Ik ben nu 56 en moet ik hier nou wel iets mee doen??? Ik adooreerde hem altijd. Terwijl ik nooit iets terug krijg. Ik heb al jaren niet of nauwelijks contact. En als het zo is dan komt het altijd vanuit mij. Ik ben behoorlijk in de war……….

Bezig met laden...

3 Reacties

09 november 2025
Hoi Mart,
Wat goed dat je meteen naar de huisarts stapt! Als je er geen goed gevoel bij hebt lijkt me dat een goed startpunt.
Ik herken je verwarring, ik ben misbruikt door mijn broer en ben daar ook eerst flink van in de war geweest. Ik vind het lastig om advies te geven maar zou zeggen laat het contact even voor wat het is nu je dit zo probeert te bevatten. En vraag om hulp maar dat doe je dus al.

Heel veel sterkte! Groetjes, Cindy
09 november 2025
Dankjewel Cindy 🙏 ik zou graag in contact komen met jou. Aangezien we overeenkomsten hebben. Als jij dat natuurlijk ook wilt.
09 november 2025
Zoals mijn titel schrijft Knoop doorgehakt. Ik denk dat ik Maandag wel naar de huisarts ga. Ik heb een hele goede huisarts die mij al ontzettend veel heeft geholpen en mijn gezin