Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor nabestaanden na zelfdoding

bijna 2 jaar geleden nu

hoi ik ben angela .en wil even mn verhaal kwijt en vind t lastig hierover te praten ..teminste thuis en tegen iedereen is t lastig .de broer van mijn man ( mijn zwager dus ) heeft nu bijna 2 jaar geleden ( vaderdag ) plotseling zelfmoord gepleegd door middel van overdosis pillen .mijn man en ik hebben m gevonden .hoe ..daar wil ik niet over wijden maar was voor ons een heel heftige gebeurtenis ,dat altijd in ons geheugen gegriefd zit .voor mijn man zeker .hij wil er nog steeds niet over praten .ligt elke dag vroeg op bed.en heeft zijn sociale omgeving een stuk kleiner gemaakt .ik zit veel alleen s avonds en dat vind ik nog steeds erg lastig.en weet niet hoe ik er mee om moet gaan ..er wordt bij ons thuis nooit erover gepraat ..omdat hij dat niet wil ...dus doe ik dat ook niet .maar voel me op veel vlakken daar zeer verdrietig en eenzaam daardoor .heb genoeg vriendinnen en alles er omheen waar ik mn ei kwijt kan maar toch blijft t knagen .voel me op vele momenten boos en neerslachtig door alles wat er is gebeurd ,waarom toch ? waarom heeft ie t gedaan .?en ook ons leven echt overhoop gehaald ..dat zijn vragen waar we nooit een antwoord op zullen krijgen ..en dat vinden we verdomd lastig .ik weet op dit moment ook niet goed wat ik er mee moet .ze zeggen allemaal dat we t een plekje moet geven ..maar dat is ..en blijft verdomd lastig ...

Bezig met laden...

1 Reactie

06 juni 2025
Hallo Angela, wat is jullie leven op z'n kop gezet. Je zal het antwoord nooit exact krijgen, maar het is en wanhoopsdaad. Hij zat ergens mee en dat heeft hij waarschijnlijk niet geuit. Jouw man heeft waarschijnlijk hetzelfde idee, niet praten over moeilijke zaken. Het wordt dan opkroppen en dat lijkt me niet gezond.
Misschien toch een idee om lotgenoten te vinden. Om misschien niet zo eenzaam je te voelen. Er zijn meer mensen met dit verhaal. Er zijn facebookgroepen voor nabestaanden.
En misschien dat je man hier toch ook open voor staat. Zo verder te leven lijkt me heel zwaar. Ik hoop dat je iets vindt om het lichter te maken.