Verkeersongeval 15 april 2025
Goedemiddag,
Ik weet niet goed hoe dit werkt sorry!
Vorig jaar april heb ik een zwaar motorongeluk gehad. Hierdoor heb ik 4 weken in het ziekenhuis gelegen en ruim 6 maanden in het revalidatiecentrum gezeten.
Er was veel kapot in m'n lichaam en tijdens 1 van de operaties aan mn been zijn zenuwen geraakt dus ook zenuwschade.
Mijn leven is in een split second veranderd, bijna dood...scheelde een haar vertelde de chirurg. Nu...veel operaties verder kan ik lopen en veel dingen in en aan mijn lijf werken daar ben ik enorm dankbaar voor...toch...Mentaal lukt het niet. Ik ben veel somber en heb veel negatieve gedachtes. Geef mezwlf de schuld van alles eigenlijk en vrienden rennen bij me weg. Gister werd mij verteld dat ik PTSS heb. Nu zegt een stempel mij noet zoveel maar de symptomen waren zo herkenbaar helaas. Ik heb contact met lotgenoten vanuit basalt, het revalidatiecentrum maar ik zoek meer en hoop hier dat te vinden.
Groetjes, Rem
1 Reactie
Beste Rem,
Welkom bij deze community.
Wat een jaar heb jij achter de rug zeg!! En wat ben jij hard aan het werk geweest om lichamelijk te herstellen.
Wat jij schrijft is zo ongelooflijk herkenbaar.
Je bent een jaar lang bezig geweest, gericht op lichamelijk herstel. Dat is immers in eerste instantie het belangrijkste, weer gewoon (zo gewoon mogelijk) kunnen leven en je ding doen.
En eigenlijk zou je dolgraag na dat jaar willen zeggen: Zo dat heb ik gedaan, goed gedaan, ik mag trots zijn opmezelf ............ en door ............
Maar dat geestelijke is er ook nog, die put waar je, als het werk (bijna) klaar is in val..........
Maar weet je, die PTSS hoeft helemaal geen blijvende stempel te zijn. Ik kreeg hem ook, maar heb hem niet meer.
Ja, dat was ook weer hard werken, maar het was het helemaal waard. Ik kwam er achter dat mijn vrienden toen ik aan mijn geestelijke ging werken weer terug kwamen en nu zijn die vriendschappen dieper dan ze waren.
Mag ik vragen, jij schrijft dat je meer hoopt te vinden dan het contact uit het revalidatiecentrum. Kun je aangeven wat je meer zoekt?
Lieve Rem, geef de moed niet op, je hebt dat jaar niet voor niets geknokt.
Lieve groet,
Nel