Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor nabestaanden na zelfdoding

9 april 2023

Lieve lotgenoten, 

9 op 10 april 2023 werd mijn lief niet meer wakker. We waren bijna 13 jaar samen. De politiearts stelde vast dat hij was overleden aan een hartstilstand. Als enige wist ik wel beter. Dit heb ik met bijna niemand kunnen delen. De afgelopen 3 jaar heb ik antwoorden gekregen op al m'n vragen, welke m'n vermoeden mbt zijn dood hebben bevestigd. In deze 3 jaar ben ik op 1 na al m'n vrienden/vriendinnen kwijt geraakt. Zij wisten niet om te gaan met mijn complexe rouw. Ben daarna zelf ernstig ziek geworden, (Long Covid/PEM) waardoor ik geen energie heb om zelfs maar de kleinste taken te doen. Hoop hier wat steun en herkenning te mogen vinden. 

Bezig met laden...

2 Reacties

02 mei 2026

Beste Luffta2011,

Goed dat je hier deelt wat je hebt meegemaakt. Het heeft mij altijd veel geholpen om erover te praten. En inderdaad, dat is voor de omgeving niet altijd even makkelijk. Dat heb ik ook gemerkt.

Heb je door de antwoorden op de vragen zaken af kunnen sluiten? Ik kan me voorstellen dat je die daar wel voor nodig hebt.

Groeten, Vincent

09 mei 2026

Wat ben je in een nachtmerrie gekomen. Je bent vast niet de enige die niet gelooft wordt. Bizar genoeg.
Heb je al eens gedacht aan lotgenoten om met hen te spreken?