Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Scooter ongeluk

Hallo,

 

Afgelopen december heb ik een scooterongeluk gehad.

Was van mijn werk opweg naar mijn vriend wat ongeveer 60 km rijden was.

Het grootste gedeelte van mijn route had ik al gereden en er was niks aan de hand.

Ik was even gestopt om een sigaretje te roken en mijn handen even op te warmen.

Heb toen nog contact gehad met mijn vriend en hem verteld dat ik ongeveer in een half uurtje bij hem zal aankomen.

Vanuit daar ben ik verder gereden, ik was nog geen 10 minuten verder en toen was ik op een voorangsweg aan het rijden.

Er kwam een auto van rechts die mij niet had gezien en daardoor gewoon de weg op reed, op het moment dat ik zag dat zei ging doorrijden kon ik daar niet meer op reageren en wist ik dat ik ging botsen met haar echt super eng!

Uiteindelijk ben ik dus met 45 a 50 km per uur tegen haar opgeknalt. 

Van de botsing zelf en het vallen weet ik echt niks meer vanaf.

Weet alleen nog dat er heel veel omstanders naar buiten kwamen en dat ze me mee omhoog hadden geholpen en naar de kant van de weg hebben gebracht.

De omstanders hebben m’n buddyinhoud en m’n tas van de weg afgehaald en mij proberen te gerust te stellen. 

Al snel was de ambulance en de politie er.

De politie vroeg wat er gebeurd was en nam mijn verklaring op en die van de mevrouw die mij had aangereden.

De ambulance heeft alleen naar mijn pols gekeken en verder helemaal niks, ze zeiden dat het gekneusd was en dak de volgende dag naar de huisdokter kon gaan.

Helemaal niet naar mijn benen gekeken dus eigenlijk best wel slecht, want toen ik bij m’n vriend aankwam die gelukkig snel naar me toe is geracet hebben we eerst de scooter naar de garage van onderhoud gebracht na telefonisch overleg.

Bij thuiskomt waren heel mijn benen bont en blauw en had ik allemaal schaafwonden en kraswonden waarschijnlijk van de kappen van de scooter.

Volgende dag heeft mijn schoonpapa mij terug naar huis gebracht en ben ik naar de huisarts gegaan.

Direct dezelfde dag kon ik naar het ziekenhuis voor een foto, ook daar Zeiden ze is gekneusd.

In januari nog maar eens terug naar de huisdokter gegaan omdat de pijn niet wegging.

Die heeft me weer doorgestuurd naar fysio, na een behandeling of 4 te hebben gehad werkte de fysio gewoon totaal niet dus besloot hij me weer door te sturen..

Dit was in maart kon in mei pas terecht waarna ze een nieuwe foto hebben gemaakt, daar kwam uit dat mijn pols toch wel echt gebroken was en ik een operatie nodig had.

Dit is afgelopen 3 juli gebeurd, ze hebben een schroefje in mijn pols gezet en een stuk bot uit mijn beckenkam gehaald en terug geplaagd in mijn pols.

Nu 5 maanden later nog altijd last van mijn pols, als ik mijn hand open en dicht doe doet dit echt pijn dus eigenlijk in februari terug en dan nieuwe ct plus misschien nieuwe operatie...

Mjaa ik zit niet te wachten om zolang nog met pijn rond te lopen, dus 11 december telefonische afspraak met de chirurg.

Ben erg benieuwd wat ze verder nog voor me kunnen doen...

 

Ook nog zoiets mijn contract liep tot 28 december ongeluk was op 10 december, natuurlijk is dit niet verlengt omdat Ze niet wisten hoe lang ik ziek was.

Zit nu bijna een jaar in de ziektewet maar het uwv zegt nu ga toch maar werken voor 35 uur per week..

Vraag me af hoe ik dit ga doen aangezien alles nog steeds echt pijn doet en wss februari nog een operatie. Maargoed al bij al brengt dit erg veel stres en zorgen.

 

Ook rij ik geen scooter meer want vind dit echt eng voel me daar niet zeker genoeg voor, dus nieuwe scooter maar weer verkocht en 45 km autootje terug gekocht maar zelfs daArin heb ik soms nog echt schrik als er iemand van rechts komt. 

 

Iemand hier ook ervaring mee?

 

Groetjes Vlinder

Bezig met laden...

2 Reacties *

18 december 2020
Hal Sally, Wat vervelend dat je ook een ongeluk hebt gehad! Als ik jou was zal ik toch even een bezoekje aan de huisarts doen kan echt nooit geen kwaad en het is toch een fijner gevoel als je weet dat alles goed is!! Heel veel succes! Groetjes vlinder
18 december 2020
Hey Vlinder, ja ik ben vorige week geschept door een auto. Ik heb erg last van m'n been,helemaal bont en blauw ook! Mn voet begon ook een paar dagen daarna op te zwellen door de blauwe plek. Denk je dat het beter is om naar de huisarts te gaan? Of zal ik het gewoon nog even aankijken omdat het maar een week geleden is. Mijn been is niet gekneusd ofzo,want het is de zwelling en de blauwe plekken die pijn doen en niet zozeer mn spieren of botten.