Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Verkeersongeluk met doorgereden bestuurder

Hallo, 

ik ben voor twee weken terug aangereden toen ik op de fiets naar het werk was. De bestuurder is helaas doorgereden en dat is het erge eraan. Mijn vriend en ik hebben aangifte gedaan , maar nog niks van weer gehoord. (gelukkig) heb ik er geen ernstig letsel aan over gehouden op een zware hersenschudding en een paar kneuzingen na.

Het enige waar ik mee zit is dat ik het nu nogal moeilijk vind om onder de mensen te komen , zoals alleen naar een supermarkt gaan. Ook vind ik het lastig om weer op de fiets te stappen want dan word ik weer angstig en heb ik het grootse moeite om te gaan fietsen vanwege het ongeluk. Hiervoor fietste ik bijna elke dag en had ik er oprecht ook nog plezier in. Nu ben ik er bang voor en heb ik er moeite mee. Bang voor elke auto dat er aan komt gereden , het is moeilijk te omschrijven. Kortom kun je samen vatten dat ik bang ben om met de fiets weer deel te moeten nemen aan het verkeer.

Bezig met laden...

2 Reacties *

04 augustus 2020
Beste Jurjensx. Wat ontzettend naar. En dan is de bestuurder ook nog weggevlucht. Ik ben in februari aangereden door n wheelie makende motorscooter. Daar waren getuigen en beelden van. Dat geluk had ik. Jij niet, ik vind het vreselijk voor je. Ik herken je klachten ook l Ik durfde bv niet naar buiten had fysieke en mentale klachten. Bang voor verkeer, om zelf te fietsen. Onderschat het niet. Ik wilde gewoon door, dat ging lukte niet. De klachten, ze zijn er , en je hoeft je niet te schamen od. Het is een normale reactie op eenningrijpend iets wat je is overkomen. Geef het tijd geef je zelf rust. Ga naar de huisarts om er over te praten. Ik hoop dat de dader toch achterhaald kan c.q. gaat worden. Ik was zeer boos ook. Misschien jij ook wel. Heel logisch. Zoek steun en praat erover om t heftstigste te doen faden. Sterkte en beterschap gewenst ?.
03 augustus 2020
Beste Jurjensx, Wat naar wat jou s overkomen en dat de bestuurder gewoon is doorgereden. Je zegt dat je gelukkig geen ernstig letsel hebt overgehouden, maar onderschat een hersenschudding niet. Als je niet voldoende rust neemt dan kun je hier nog heel lang last van houden. Ik neem aan dat ouwe huisarts dit ook al aan jou heeft verteld. De shock brengt veel teweeg. Jij merkt dat nog elke dag bij de dingen die je eerst normaal deed en die nu kennelijk een drempel voor je zijn. Ook dat heeft tijd nodig. Neem de tijd voor het herstel van de hersenschudding en pak het fietsen pas op als je je zekerder voelt om onnodige stress te voorkomen. Heel veel sterkte. Met vriendelijke groet, Thijs