Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Nog steeds nachtmerries

Op 17 mei 2017 reed ik met mijn motor op de snelweg. Ik reed hard, gemiddeld 160 ofzo. Ik had die dag op het TT circuit gereden en zat nog steeds een beetje in de snelheidsroes. 

Opeens had mijn motor geen gasrespons meer. Hij klonk prima, maar als ik aan de handel draaide gebeurde er niks. Omdat ik op de linkerbaan reed zat ik te vloeken in mijn helm, en probeerde ik voorzichtig naar de vluchtstrook te komen. Het was best druk dus ik was bang om aangereden te worden omdat mijn snelheid naar beneden vloog maar ik kwam alle banen veilig over. Toen ik stilstond wilde ik mijn jiffy uitklappen en ineens zag ik alleen maar vuur. Ik kon mijn ogen niet geloven. Knipperde een paar keer en kreeg toen door dat ik midden in een grote vuurbal stond. Ik heb mijn motorvl angzaam    laten vallen omdat ik niet de snelweg op wilde vallen en sprong ervan af. Het was bizar om te kijken hoe je motor verbrand. Toen zag ik vlammen op mijn benen en ik begon ze uit te slaan. Ze waren uit. En toen waren ze terug. Dat gebeurde 3x. Toen realiseerde ik me dat ik benzine rook en dat ik hele maal brandde. Mijn armen en benen en mijn rug. Ik keek naar de sloot en die stond droog en daar werd ik zo kwaad om. Mijn motorpak was inmiddels gesmolten en het ging pijn doen. Ik ben in paniek geraakt. Ik kon alleen maar gillen. Ik dacht alleen dat ik de snelweg niet moest opnemen want veel vrachtwagens. Uiteindelijk riep een man dat de vlammen uit waren. Rustig maar de vlammen zijn uit  

We hebben toen mijn pak uitgetrokken. De buitenlaag was weggesmolten. De kevlar protectie was ook weg. Mijn kleding was verschroeid. Mijn huid nog in orde. Omstanders riepen dat 112 was gebeld. Ik kreeg pijn. Er kwam niemand. Ik werd in een benzinestation op een stoel onder een douche gezet. Ik weet niet hoe lang ik daar zat. Uiteindelijk heeft iemand van Rijkswaterstaat me naar hey ziekenhuis gereden. Ondanks dat er meerdere malen 112 gebeld is, is er niemand gekomen. Geen ambulance brandweer of politie.  Het bleek een menselijke fout op de meldkamer te zijn.ik heb excuses gekregeb. De brandwonden vielen mee. 1e en 2e helaas over mijn hele lichaam. Het voelde alsof ik veel te lang in de zon heb gelegen. Wekenlang. Mijn handen zijn nu heel gevoelig. Mijn longen hadden rookschade. Ik was maandenlang heel

Ik heb nog steeds nachtmerries. Ik zie nu geen vlammen meer. Ik durf niet meer motor te rijden. Ik praat met een psycholoog maar het helpt niks.

Ik haal adem. Lach soms. Doe ook wel leuke dingen. Maar het gaat niet goed. 

Bezig met laden...

1 Reactie *

11 mei 2020
Hallo Manaatje, bedankt voor je verhaal. Wat heftig wat je hebt meegemaakt! Knap dat je dat hier zo durft te delen. Heb je al eens contact gehad met onze service-lijn? 0900-0101. Zij hebben misschien nog een tip voor je waar je wat aan hebt. Deze community is er om in contact te komen met lotgenoten. Voor verkeersslachtoffers is de groep (nog) niet erg groot maar wellicht dat je in deze groep ook al in contact kunt komen met lotgenoten. Er zijn ook face2face lotgenoten groepen, al liggen die momenteel even stil vanwege de Corona crisis. Je kunt je wel opgeven natuurlijk. Als er nog iets is wat ik voor je kan doen hoor ik het graag. Groetjes, Eva communitymanager