Hoe moet dit toch verder…
Hallo allemaal,
Ik ben Kelly en ik ben 30 jaar. ik heb een zwaar motor ongeluk gehad in september 2023. Ik zat achterop de motor en ben meters in de lucht gevlogen. Hierdoor heb ik zwaar letsel overhouden.
Ik lag 4 maanden in het ziekenhuis en 6 maanden in een revalidatiecentrum. En terwijl ik net 3 weken voor het ongeluk moeder ben geworden van mijn eerste kindje. Hoe moet ik het toch allemaal doen? Hoe gaat mijn toekomst zijn? De artsen zeiden dat ik nooit meer zou kunnen lopen, maar gelukkig is mij dat wel gelukt.
Alleen leef ik elke dag met ernstige pijn en extreem veel verdriet.
Nu 26 operaties verder… mijn bekken zijn verbrijzeld, mijn enkel is verbrijzeld. Mijn knie was gebroken, beide polsen verbrijzeld, alle ribben gebroken, borstbeen gebroken, sleutelbeen gebroken, buikwand scheur van 30cm, milt gescheurd, 2 klaplongen. Ik heb een engel op mijn schouder gehad dat ik wakker werd uit mijn coma, hiervoor ben ik heel dankbaar, vooral dat mijn dochter nog een moeder heeft..
Maar mijn gedachten gaan alle kanten op, wat voor moeder ben ik, als ik niks kan doen met mijn dochter? Elke dag leeg met extremen pijn, maximaal 20 meter kan lopen, leven op pijnstillers zoals methadon, Fentanyl, oxycodon, en nog zoveel pijn… gaat dit ooit beter worden? Krijg ik ooit nog een normaal leven waarvan ik altijd droomde als ik moeder zou worden..
Ik vind het heel moeilijk dat ik geen lotgenoten ken om dingen mee te bespreken en hoop via deze weg dat je kunnen vinden, emotionele steun maar ook hulp.
Ik zie geen uitweg meer, een leven met zoveel pijn, wat is dit voor een leven? Iedereen die zegt van het komt wel goed, over een paar jaar zal de pijn echt minder zijn. Maar wie zegt dat dit zo is? Wat nu als dit altijd zo blijft? De artsen zeggen dat het juist erger zal worden met de dag.. hoe moet ik hiermee omgaan?….
Groeten Kelly