Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Michelle uit Düsseldorf

Hoi, ik lees weinig over mannen die hiermee te maken hebben. Datingfraude dus. Hier staan de meeste vlaggen inmiddels op rood! Ok, mijn verhaal dus…..

Via Lexa een like-verzoek ontvangen van ene Michelle. Ikzelf woon in Duitsland, net over de grens met Nl. Na een aantal berichten gestuurd te hebben op Lexa, overgegaan naar whatssapp. Op een gegeven moment ook aangegeven dat ik voorzichtig wil zijn met het delen van info, immers ik heb haar nog niet gezien en Düsseldorf is voor mij niet ver weg. Ik heb aangegeven dat ik niet zit te wachten op iemand die ineens om geld vraagt oid.  Zij werkt dus als Amerikaanse in een ziekenhuis in Düsseldorf. Meestal contact in de vroege ochtend of late avond. Soms tijdens n pauze. Gisteren elkaar gesproken in n videocall als telefonisch via whatsapp. Haar internet is slecht zegt zij, daarom valt videobellen soms uit. Afspraak gemaakt voor komende zaterdag in Düsseldorf om elkaar te ontmoeten. Vandaag appt zij dat zij, sinds zij geslaagd is voor het een of ander in dat ziekenhuis waarvan ik dus ook geen foto‘s ontvang (dat doe je toch?) dat zij, als zij dat wil, met andere zusters een maand naar Iran kan om kinderen te helpen ter ondersteuning van het Amerikaanse leger. Zij twijfelt nog, ondanks dat er 250.000 dollar tegenover staat. Een idioot bedrag natuurlijk! De foto‘s die zij heeft gestuurd bevatten ook details die niet Europees zijn. Mijn broer viel t al op: een Amerikaanse wandschakelaar, een aparte douchekop. 
Nu ik dit alles zo opschrijf besef ik steeds meer dat t mogelijk niet klopt. Maar wat nou dat t wel klopt? Dat er zaterdag idd afgesproken wordt en wij elkaar treffen? Ik ga daar eigenlijk al niet meer vanuit en denk dat ik mijn tijd wel beter kan gebruiken. Als er om geld gevraagd gaat worden, dan is t direct blokkeren! 
Zijn er anderen die dit herkennen of meegemaakt hebben? Veel datingfraudetips komen in dit contact weinig voor, vandaar….

Het kan zijn dat er gedacht wordt: wat stom dat jij je zo hebt laten misleiden Of dat je dit niet zag aankomen. Logisch en terecht. Gelukkig heb ik deze opmerkingen vanaf t begin al mijzelf voorgehouden. Let op jochie, je wordt mogelijk bedrogen. Wacht ff af en kijk t aan maar wees gewaarschuwd! Er zijn anderen die dit ook hebben meegemaakt. Maar ik ben ze nog niet tegengekomen….

Bezig met laden...

3 Reacties

31 mei 2026

Blokkeren..die is echt op geld uit..
Geen zuivere koffie.

Standaard profielafbeelding
Nar
31 mei 2026

Hoi Hans,
Mijn alarmbellen gaan ook af bij jou verhaal. Hoe kan het dat je xo kort van tevoren hoort dat je naar Iran kan om te helpen? Als Amerikaanse nota bene, alsof dat leger zo lekker bezig is daar. Toestemming van de autoriteiten daar? Verzekering? Visa? Inentingen? Straks heeft ze ineens geld nodig voor1 van bovenstaande zaken.
Bescherm jezelf en stop het nu. Niet stom van jou, gemeen van haar/hem/hun.
Sterkte.

31 mei 2026

In Iraan zijn geen Amerikaanse kinderen, en zij gaan ook geen hulp in ziekenhuizen aldaar promoten, dus nee: hoe krijgt iemand het verzonnen zulke onzin?
Niet intrappen, denk aan jezelf❣️
Je gevoelens zijn zeer herkenbaar, weet je ik heb zelf destijds in een soortgelijk verhaal gezeten, maar dan een iets andere versie: de zogenaamde booreiland- versie. Zijn er ook heel veel mee belazerd, dezelfde opbouw, eerst "kabbelie- kabbelie" rustig aan en de verliefde man of vrouw uithangen, dan het bericht: oh, ooeps ik moet weg, op reis of een missie" ...vervolgens gebeurt er steevast iets waardoor ze geld nodig hebben..
Hoe langer je afwacht, hoe meer pijn het straks doet bij je en dat is zó zonde!