Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Twijfels of ik erkenning zal krijgen

Hi, een aantal jaren geleden zijn er mij wat dingen overkomen waardoor ik het afgelopen jaar traumatherapie heb gevolgd. Dit heeft mij geholpen, maar de laatste tijd ben ik weer veel aan het twijfelen over 1 van de dingen die er zijn gebeurd. Ik twijfel hierin erg aan mezelf en ben bang dat ik geen erkenning zal krijgen van anderen en/of het te groot maak.

Ik ben nieuw in deze community en heb de vraag of wat er is gebeurd valt onder verkrachting en of dit ook zo erkend zal worden.

Dit is wat er is gebeurd:Ik had een date met een jongen. Hij was iets jonger en we hadden bij hem thuis afgesproken. We keken een film op zijn kamer op zijn bed. De film was afgelopen en we zaten naast elkaar. Hij zoende mij en dat vond ik oké. Maar toen ging hij verder en hij ging met zijn vingers bij mij naar binnen maar dit wilde ik niet. We hadden dit niet besproken, maar ik zei niet dat ik het niet wilde ondanks ik verward was en het me overviel. Ik liet het gebeuren, ondanks ik het niet fijn vond. Het duurde niet lang en toen hij stopte zei hij ‘nu is het jouw beurt’ en hij deed zijn broek en onderbroek uit. Ik wist wat ik moest doen en dat deed ik ook, want ik merkte aan hem dat een nee niet geaccepteerd zou worden, hij klonk stellig. Ik moest hem pijpen. Ik was verward en voelde me niet fijn, want dit was niet wat ik wilde. Maar er was niks dat ik zei en deed wat hij wilde, ‘voor wat hoort wat.’ Toen het klaar was ben ik naar huis gegaan. In de auto naar huis wist ik niet wat ik moest denken of voelen. Ik voelde me vies en verward. Maar ik twijfel aan mezelf. Het leek misschien niet alsof ik het niet wilde, maar ik was overrompeld en bevroor, ik deed wat er werd verwacht. Kan ik hem hierin de schuld geven? Ik heb geen nee gezegd, ik heb het laten gebeuren. Het is daarna pas echt doorgedrongen dat het tegen mijn zin in is gegaan, dat ik het niet wilde en me niet fijn voelde. Ik heb nooit toestemming gegeven, mijn lichaam en gedachten gingen op slot. Maar misschien mag ik niet zeggen dat hij mij heeft gedwongen? Als ik ga googelen naar wat verkrachting is, dan valt wat ik heb meegemaakt daaronder. Verkrachting omdat hij tegen mijn wil in zijn vingers bij mij naar heeft gebracht en ik hem oraal moest bevredigen. Maar ik kan niet goed aannemen dat dit verkrachting is, omdat ik bang ben dat andere dit niet zo zullen erkennen. Het was geen brute verkrachting, dus mag ik daar wel van spreken?

Bezig met laden...