Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Machteloos naar de rechtzaak..

Mijn zaak komt binnenkort voor de rechter, en ik ben me er plots van bewust hoe machteloos ik ben.

Niet alleen nu, maar al jaren. Sinds ik de aangifte heb gedaan ligt dat deel niet meer in mijn macht. Ik heb inmiddels inzage kunnen krijgen in mijn dossier en tot mijn grote schrik heeft de politie er een zooitje van gemaakt. Volgens mijn advocaat is hier ook niks meer aan te veranderen.

Ik had een getuige die geweigerd heeft te getuigen, wat me ook enorm machteloos maakt.. Want zonder die getuigenis sta ik natuurlijk lang niet zo sterk..

Ik heb aangifte gedaan van meerdere datums, maar slechts 1 gaat vervolgd worden, maar dat is niet de datum waarover het verhoor met de verdachte gaat.. voor mijn gevoel is dat echt een gruwelijke fout die hem vrij gaat krijgen.. en ik kan er niks meer aan doen..

Het gesprek met de officier van Justitie moet nog komen, die is een week voor de rechtszaak, maar dat is natuurlijk veel te kort tijd om het dossier recht te trekken. 

Ik voel me zo ontzettend gefrustreerd en machteloos.. alsof ze zijn vrijspraak op een presenteerblaadje aan de advocaat van de tegenpartij gaan aanbieden.. 
Mn emoties zijn al dagenlang volledig van de kaart, en ik zie het allemaal niet meer zitten en goedkomen.. ik weer niet hoe ik dit los kan laten als er iets mee doen geen optie meer is..

Ik vind het ook kwalijk dat die fouten niemand zijn opgevallen.. de politie niet, de officier niet, mn advocaten niet.., dat schept nog minder vertrouwen.. 

Ik heb voor mezelf de veroordeling ook echt nodig.. Ik denk dat dat te maken heeft met het jarenlange gaslighten wat ik altijd heb moeten ondergaan. Ik zag het allemaal verkeerd.., ik begreep het niet goed.., ik was gek.. Maar ik ben niet gek.

Het enige wat ik nog kan proberen is zo goed voorbereid als mogelijk het gesprek met de officier aan te gaan. Maar dat is al over 2 weken. Tips hiervoor zijn welkom!

Bezig met laden...