Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Accepteren

Hallo allemaal. 

Helaas beginnen de dagen nu echt kouder te worden. En begint de regen steeds meer overhand te nemen. Even omschakelen dus. 

Na 2 jaar revalidatie meerdere operaties, pogingen van fysio. Is het hier toch echt accepteren dat dit het is voor mij.

Blijf nog zeker doorgaan. Maar grote stappen zullen het niet worden. 

Wat heeft het met jullie gedaan om te accepteren dat er niet meer in zit? Of mee om gegaan?

Groetjes stefan. 

Bezig met laden...

3 Reacties

26 oktober 2025
Goede middag Stefan,

Accepteren is een proces, daar staat geen tijd voor.
Ik heb na 4 jaar ook nog wel eens dat ik boos/verdrietig/ gefrustreerd ben dat ik bepalende dingen niet meer kan. En die gevoelens mogen er ook zijn.
Het klinkt cliché maar ik kijk vooral naar de dingen die ik wel kan en geniet van de kleine dingen.

Liefs Ilonka
19 oktober 2025
Goedemorgen Stefan,

mijn zoon zei net tegen mij: De situatie kan ik niet veranderen maar wel de manier waar ik ermee omga. Niemand kan je echt in dit proces helpen, uiteindelijk moet je het zelf doen.

Sterkte, Gelma
18 oktober 2025
Hoi Stefan,

Accepteren is niet de makkelijkste wat er is,
Ik zeg steeds ik ben er nog, had ook
Er niet meer kunnen zijn. De de ene dag gaat het beter dan de andere dag dat ik een ander leven ben in gegaan. Accepteren is een lange weg, denk dat een ingrijpend gebeurtenis in je leven je nooit zal kunnen accepteren.

Stefan ik denk dat het voor iedereen een weg op zich zal zijn,

Hoop dat jij de weg mag vinden en alle kracht mag hebben om deze omschakeling met kracht mag ingaan.
Groetjes Ans