Hulp bij aangifte
Lieve allemaal,
Ik heb onlangs een informatief gesprek gehad bij de politie en binnenkort volgt mijn aangifte. Aangifte van stalking heb ik inmiddels al gedaan. Ik merk dat ik vastloop, er is zoveel gebeurd dat ik niet weet waar ik moet beginnen of hoe ik mijn verhaal het beste kan opschrijven. Ook mijn aangifte van stalking is nog niet compleet. Ik heb al wel wat bewijs aangeleverd maar het is zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Herinneringen die komen en gaan, gedachten, gevoelens, alles… Ik wil aangifte doen maar heb heel sterk het gevoel ik kan het niet alleen. Hoe orden ik alles…het is gewoon teveel. Kan een advocaat mij helpen bij het opstellen en indienen van de aangifte? Heeft iemand daar ervaring mee of wellicht een tip hoe het anders aan te pakken.
Het gaat om een zware zaak. Ik heb drie jaar in een dwingende relatie gezeten waarin ik seksueel misbruikt ben onder invloed van drugs. Daar kwamen manipulatie, bedreigingen en stalking bij. Ik voel dat ik dit niet alleen kan dragen en zou graag ondersteuning krijgen in dit proces.
Ik vind het nog lastig om mijn hele verhaal te delen maar wellicht lukt mij dit wanneer de tijd daar is. Ik ben namelijk ook nog heel erg bang, bang voor wat komt, wat geweest is en wat er nog zou kunnen gebeuren. Maar 1 ding weet ik wel, ik zit nu op de bodem, het kan alleen maar beter worden. Ja het word zwaar maar ik wil mijn leven terug. Ik doe dit voor mijzelf, mijn kinderen en de vrouwen die voor mij zijn geweest en na mij zullen komen.
Alvast heel veel dank voor uw reactie.
Liefs
2 Reacties
Een advocaat is sowieso verstandig om in te schakelen indien dit een mogelijkheid is voor je. De politie kan je ook vertellen welke ondersteuning er mogelijk is, wel slecht dat ze dit niet gedaan hebben.
En wat betreft alle herinneringen enzo, heb je wel een zorgprofessional om je te helpen met het opvangen van al die klappen? Want je kunt er best in verzuipen waardoor alles een stuk langer duurt en moeizamer is