"Als een spin in een oneindig Web"
Hoi allemaal,
Ik deel mijn verhaal hier voor het eerst, (wegens bepaalde omstandigheden kan ik hier niet mijn naam delen, excuses.) Ik ben 20 jaar. Ik vind het nogal spannend om te doen, doet mijn verhaal er toe, vraag ik mezelf af? Is het mijn schuld?
Het komt er op neer, ik heb het misbruik nog geen plek kunnen geven, en betrek alle situaties en meningen van anderen op mezelf.
Ik zal toelichten wat mijn verhaal is. Ik heb een moeilijke band met mijn moeder en vader. Toen ik 12 jaar oud was, kreeg mijn moeder de diagnose kanker. Vanaf dat moment is mijn moeder emotioneel gezien niet instaat geweest om er voor mij te zijn, en miste ik een moederrol. Hetzelfde geldt voor mijn vader. Ik nam ook wel de rol op me, en was er emotioneel voor hen, inplaats van zij voor mij.
Ik kwam in contact met een vrouw van 50 jaar. Ik wist van haar dat ze bekend was met verschillende persoonlijkheidsstoornissen. En dat in haar familie narcisme voorkwam.
Het gevoel dat zij mij gaf, de knuffels, de aanmoedingen, de complimenten, het geliefd voelen en vooral de zin "Ik ben je moeder in een andere dimensie" maakte dat ik verstrikt raakte in een klevige spinnenweb.
Met die woorden wist ze me te verleiden om met haar de liefde te bedrijven. Ze wist dat ik maagd was. En dat ik het spannend vond. Vervolgens gebeurde het. En het hebben van geslachtsgemeenschap was oke, alleen de handelingen die zij verichtte hebben me ontzettend getraumatiseerd. Het waren nogal geweldadige uitingen tijdens de seks.
Meerdere keren volgden. En ik deed het niet eens meer voor mezelf. Maar om haar een fijn gevoel te geven. Het was alsof ze mij onder een warme deken legde, en ze me in slaap streelde met fluweelzachte handschoenen alleen dan in woorden. Ze kocht dingen voor me. Ik voelde me verstrikt door haar gedragingen.
Ik miste gewoon iemand die me liet zien, je mag er zijn. En dat gaf ze mij... niet wetende dat ze andere bedoelingen had.
Pas later kwam ik erachter dat dit veel met mij heeft gedaan. Ik voel me gebruikt, bespeeld en verlaten.
Soms voegde ze muziek toe in mijn Spotify lijsten, hierin stonden nogal expliciete seksueel getinte nummers in, over verkrachting en seksueel misbruik.
Hier kwam ik later achter. Na deze uitvindingen, heb ik haar geblokkeerd en verbannen uit mijn leven, maar ik ben 1.5 jaar kwijt van mijn leven aan een nutteloze verhouding, waarvan ik ook nog een trauma aan heb overgehouden.
En nog denk ik het is mijn schuld...
5 Reacties
Wat knap dat je je je verhaal deelt. Ben daar zelf ook trost op! Nee het is niet jouw schuld, je was een kwetsbaar kind en de situatie thuis was al heftig.
Die vrouw heeft misbruik gemaakt van jouw kwetsbaarheid en dat is zo waardeloos.
Je was op zoek naar geborgenheid dat hoort bij een jonge leeftijd en je kunt dan nog geen keuzes malen als seksuele goedkeuring. Het is niet fout je was kind!
Dat heb ik ook pas na mikn therapie ondervonden. Er was veel schaamte bij mij Maar nu, ja t is nog lastig maar het zit niet meer in mijn emotionele stuk bovenop .
Maar heb ook pas mikn therapie emdr gehad. En ga over naar andere hulpinstanties.
Ik was 11 toen ik meer keren misbruikt ben. Ik ben nu 50 en mijn verhaal is nu pas op tafel gekomen. Het is heel zwaar maar heb EMDR therapie gehad . Dat is zwaar maar was deels helpend voor mij . Mijn volgende traject volgt nog .
Ik wil je zeggen dat t super knap is daf je je verhaal doet. Goed dat je dat doet dat is stap 1. Maar hoop dat je ook professionele hulp aanvaart., ook dat is een stap kanxik zeggen. Maar Oprecht je bent nog jong en er ligt nog een mooi leven voor je. Maar dan moet je voor jezelf gaan zorgen jij bent t zo waard!!!
Dont lose your dreams, fight to keep them alive
Heel veel sterkte voor jouw gewenst
Dat is vaak een begin van ermee leren omgaan wat je is overkomen en wat het met je gedaan heeft.
Nee, het is niet jouw schuld!
Een kwetsbare situatie als gezin, maar zeker ook voor jou als kind, die de zorg voor volwassene(n) op zich nam.
In een situatie waarin dat misschien ook niet anders kon, het gebeurd vaak in die situaties als een ouder ziek wordt of anderszins ziekte van welke aard ook een rol speelt.
Die vrouw heeft absoluut misbruik gemaakt van jouw kwetsbaarheid.
Jouw omschrijving als dat je in een kleverig spinnenweb was terechtgekomen zegt al alles.
Dat is namelijk wat spinnen doen, ze lokken hun prooi binnen.....
En dat heeft deze vrouw zeker gedaan.
Het is een van de typische dadertrekken om hun slachtoffer hoe dan ook te overspoelen, ze precies inspelen op die (onvervulde) behoeftes dus in meerdere opzichten hun slachtoffer omkopen.
Het is een enorm sterke stap van je haar te blokkeren en te verbannen.
Knap!!
Nu is het tijd om met jezelf aan de gang te gaan.
Dat zal niet gemakkelijk zijn, het vraagt tijd, kost moeite en energie en geduld hebben met jezelf.
Ik wens je daarbij veel moed en sterkte.
Natuurlijk had je andere keuzes moeten maken
Natuurlijk had je grenzen moeten stellen
Natuurlijk had je....
Allemaal dingen die je brein nu naar je toe smijt. En door de manier hoe ik het nu schrijf heeft je brein mogelijk bij mijn eerste zinnen al bedacht "zie je nu wel het klopt, het is mijn eigen schuld"
Het nadeel is dat je brein van nu, los van al die invloeden van grooming/manipulatie, er een stuk meer rationeel tegenaan kan kijken en dus een bewerkt beïnvloed brein gaat veroordelen met die rationele gedachten.
Jouw unieke thuissituatie heeft voor een gemis gezorgd waarin zij is gaan voorzien alleen kwam erna de "voort wat hoort wat" reactie en door je rolverwarring thuis was je het al gewend om voor volwassenen te gaan zorgen. Dus die rol kind mogen zijn om vervolgens voor die andere gaan zorgen maakt dat het een bijna natuurlijk verloop was. Voor een kind die geen ouderlijke ondersteuning ontving natuurlijk, want anders had je misschien iemand gehad die in had gegrepen.
Nu stond je voor een unieke situatie met lasten waarvoor gezorgd werden en nee zeggen zou betekenen dat je die zaken die je eruit haalde ook kwijt kon raken.
Dus je titel klopt. Het was een web waarin je verstrikt bent geraakt. Waar je je niet voor hoeft te schamen, maar waar je nu helaas wel de lasten van ervaart. Maar het web is niet oneindig.
Ruil de schaamte die ervaart in voor het kwetsbare kind die je was.
Ruil je kwetsbaarheid in voor de kracht die je hebt vertoond toen je eruit stapte
En bve, wat betreft je naam. Daar zit lading dus nog op. Schaamte voor herkenning door anderen. Ik sta met naam en toenaam op slachtofferhulp, maar in al die jaren hebben geen enkele familieleden mijn verhaal gezien en als ze die wel vonden hier was dat ook oke voor me, want ik hoef me niet te schamen voor wat mij overkomen is. Ik was slachtoffer geen dader. Dus wees welkom hier en stel vragen die je wilt, deel verhalen die je kwijt wilt en lees ook vooral van anderen opdat je herkenning mag vinden.
Mijn uitgebreide verhaal staat hier, waarschijnlijk zul je daarin al de nodige herkenning vinden met jouw verhaal.
https://community.slachtofferhulp.nl/groep/voor-slachtoffers-van-seksueel-misbruik-en-seksueel-geweld/verhalen/uitgebreid-verhaal
Wat goed dat je deelt wat je hebt meegemaakt. En wat erg dat deze vrouw misbruik heeft gemaakt van jouw kwetsbaarheid.
Ik begrijp heel goed het verlangen naar een warme ouderfiguur. Ik ken dat ook. Als ouders het moeilijk hebben en afwezig zijn gaat het kind vaak ten koste van de eigen behoeftes proberen voor de ouders te zorgen. Alles in de hoop dat het weer goed komt. Een veel te grote taak voor een kind van 12. En dan komt er een oudere vrouw in je leven en lijkt het alsof je eindelijk weer die warmte krijgt... Maar nee, het is bedrog, want ze maakt misbruik van jou. Dit mag niet! Nooit. Je was minderjarig, dus je was niet in staat om toestemming te geven. Het is niet jouw schuld.
Wat knap dat je deze vrouw hebt verbannen uit je leven. En een hele mooie stap dat je je verhaal deelt, je bent niet alleen.
Ik wens je veel liefde voor jezelf.