Mijn ex man, de vader van mijn kinderen is uit het leven gestapt
Op 6 mei 2025 is mijn ex-man, de vader van mijn jonge kinderen uit het leven gestapt. Hij had van kleins af aan al last van depressies en alcoholverslaving. Ontstaan door een liefdeloze opvoeding en mishandeling.
De scheiding deed hem ook geen goed en ik voel me verschrikkelijk schuldig dat dat eraan heeft bijgedragen dat het leven nog uitzichtlozer werd voor hem.
Mijn kinderen hebben geen papa meer, mijn verdriet... Dat kan nu nog niet, het verdriet bij mijn kinderen is hartverscheurend. We missen hem zo ontzettend.
Het is nog maar kort geleden gebeurd, het voelt nog zo onwerkelijk, alsof we in een slechte film zijn beland.
Bezig met laden...
4 Reacties
Als ik jouw verhaal zo lees heeft jouw ex man veel kwetsbaarheden gehad. Dat je nu rond loopt met een schuld gevoel begrijp ik enorm, want de scheiding had er ook een aandeel in.
Ben zelf mijn vriendin in maart verloren, en loop ook rond met een schuldgevoel, maar probeer in gedachte te houden dat het een deel was van een groter geheel en dat er al veel oude pijn zat.
Denk dat het mooi is dat je hem samen met je kinderen kan missen. En dat daar emotie bij komt kijken is voor de kinderen niet gek. Die zullen ze zelf ook in overvloed hebben.
Het is allemaal zo heftig nu, geeft jezelf de ruimte.
Manon
Mijn condoleances aan jou en alle nabestaanden. Ik wens jullie veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
De emoties zitten nu ongetwijfeld hoog. Hopelijk helpt het je om je verhaal hier te delen. Heb je verder ook ondersteuning?
Met groet van
Stefan
Kortom, ik heb nog niet de rust om aan mezelf te denken.
Mocht je er aan toe zijn dan, dan zijn er ook voor jouzelf mogelijkheden om aan jezelf toe te komen. Naast professionele hulp van bijvoorbeeld een professional die gericht is op rouw en verlies, is via slachtofferhulp bijvoorbeeld mogelijkheden tot (online) bijeenkomsten met lotgenoten.