Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Hopelijk stapje vooruit

Lieve medelotgenoten,

Ik weet niet of ik dit mag delen (dan mogen de ambassadeur het weghalen), maar er komt weer een stapje vooruit in mijn verhaal.

A.S. woensdag (21 mei) krijg ik een voorste kruisband reconstructie. Het volgende had ik naar familie en bekende gestuurd

"Langs deze weg wil ik jullie op de hoogte stellen van de situatie rond mijn linkerknie. 
Na overleg net met Dokter van D. (Bergemans Clinics) krijg ik een voorste kruisband reconstructie. Dit houdt in dat er een stukje hamstring uit mijn bovenbeen gehaald wordt, waar een “kruisband” mee gemaakt wordt. Vooraf aan deze operatie moet ik wel nog een hyaluronzuur injectie in een gewricht krijgen. In de hoop dat er toch nog iets of wat kraakbeen bij komt.

Uit de laatste MRI foto’s is gebleken, dat niet alleen mijn voorste kruisband weg is (daar had ik al een kijkoperatie voor in oktober 2023), maar ook blijkt de meniscus er slechter aan toe te zijn (die ligt los) en er is een breuk aan de kop van mijn onderbeen geconstateerd."

Helaas heeft de injectie niet geholpen, ook de poging met 3 zenuwen lam leggen om pijn tegen te gaan ook niet. Dus ik ben wel blij dat ik bijna aan de beurt ben voor de operatie. Mijn angst zit hem nu in het feit, dat ik bang ben voor wat je ze nog meer tegen komen tijdens de operatie. Op een MRI/röngten/CTscan zien ze nooit alles. 

Tijdens de behandeling van de zenuwen lam leggen (wat in eerste instantie zonder verdoving is gegaan) heb ik de nodige verwensingen in gedachte geplaatst aan het adres van de veroorzaker. 

Nou ja, het is afwachten nu. Een VKB heeft een herstel van 98%, een nieuwe knie is: of herstel of in een rolstoel......

Dus angst

Liefs Chantalle

Bezig met laden...

2 Reacties

15 mei 2025
Lieve Chantalle,

Dank je wel dat je dit met ons deelt. Wat ontzettend moedig van je om zo open te zijn over je situatie, je zorgen én je hoop.

Het is heel begrijpelijk dat je met spanning uitkijkt naar de operatie, zeker met alles wat er al aan voorafging — van eerdere ingrepen tot pijnlijke behandelingen die helaas niet het gewenste effect hadden. De onzekerheid over wat ze tijdens de operatie nog meer kunnen tegenkomen, is een angst die velen van ons maar al te goed kennen. En toch: stap voor stap kom je dichter bij herstel.

Een voorste kruisbandreconstructie is een flinke stap, maar ook een belangrijke naar verbetering van je mobiliteit en levenskwaliteit. Dat je ondanks alles toch hoop houdt, is bewonderenswaardig. Je hebt al zoveel doorstaan, en nu komt er weer een volgende stap in jouw proces van herstel en regie terugpakken.

Weet dat je hierin niet alleen staat. Hier is een hele groep mensen die jouw angst begrijpt, je steun wil bieden en met je meeleeft. Ik duim met je mee voor een voorspoedige operatie en een goed herstel. Blijf vooral voelen wat je voelt — ook angst mag er zijn. Soms is dapper zijn gewoon: doorgaan, ondanks die angst.

Veel sterkte de komende dagen. We horen graag hoe het met je gaat als je eraan toe bent om te delen.

Liefs,
Lindsay
15 mei 2025
Hallo chantalle

Verwijderen is naar mijn idee niet nodig. Staan geen verkeerde dingen in. En je mag delen wat je zelf wilt natuurlijk.

Ben zeer blij dat er voor jouw een stap vooruit is. Na een lange weg met tegenslagen mag dit ook wel.

Hoop ook echt dat dit het gewenste effect gaat geven.
En ja ze kunnen nog wat tegen komen. Maar denk dan zelf. Als ze wat zien, dan wordt of is er ook een oplossing. Wellicht gelijk of wat later. Wellicht vervelend als langer duurt, maar dan ben je wel verlost van alles. Niet dat er achteraf nog wat van komt.

Snap je gevoel wel. Hier gaat straks zelfde gebeuren.

Wens je veel kracht toe. En duim alles pakt goed uit.
Groetjes stefan.