En nu?
Mijn verhaal is net als bij iedereen ellende. Het stopt niet. verwacht oo voorlopig niet...
Jarenlang bizarre psychisch en gruwelijke lichamelijk geweld.
uiteindelijk aan de dood ontsnapt alles verloren en vechten tegen hem en alle instanties. Bijna weer rechtzaak veroordeling...maar waarvoor allemaal?
Ik vraag me momenteel af...wat nu? Vechten houdt je op de been. Weliswaar als een zombie maar je gaat door voor de kinderen.
Ik wil zelf ondertussen ook gelukkig worden. Da pas help ik de kinderen ook echt.
Eruit komen is 1...alles is afgenomen bouw ik wel weer op uiteindelijk.
Maar hoe bouw je jezelf op? Zeker als het ook nog bezig is.
Ik ben bijna een jaar verder nu na breuk/vluchten. En nu?
Ik leef nog zou je denken zijn laatste poging van verwurgen die dit keer dodelijk moest zijn was onderbroken..voor nu even veilig dan.
Ik mag blij zijn nog te leven...maar leef ik nog? Of besta ik alleen nog maar.
Wie is verder in herstel? Ik wil horen dat het beter kan worden...
Dat je weer gaat leven. En niet alsof.. voor de kinderen. Maar echt geluk kan voelen weer.
5 Reacties
Ik weet hoe je je voelt en heb mezelf deze vraag ook ooit gesteld. Vooral niet weten of dit uberhaupt gaat stoppen frustreerde mij. Zeker omdat ik ook het gevoel begon te krijgen dat ik tegen hem én het systeem moest vechten.
Maar voordat ik hier aan onderdoor zou gaan, wat ik permanent weigerde, heb ik zélf het roer omgegooid door de eer aan mezelf te houden.
Ik ben nu 14 maanden verder sinds de relatiebreuk en 4 maanden verder sinds het moment van ‘helen’.
Tot een strafproces is het bij mij helaas (nog) niet gekomen. Extra pijnlijk om te horen als je met eigen ogen moet toezien hoeveel fouten de politie tijden het onderzoek maakte en het daardoor een sepot werd. Ik pak m’n “verlies” en heb nu voor mezelf gekozen. Ik laat anderen niet voor mij bepalen hoe ik me moet voelen en doe waar ik blij en gelukkig van wordt. Ik zit nu goed in mijn vel en op mijn werk gaat het nog beter dan voor de ellende! Het was moeilijk om te geloven dat dingen beter worden, maar ik heb het stuur overgenomen door goed voor mezelf te zorgen en heel dicht bij mezelf te blijven.
Ik kan je dat echt aanraden. Hoe verschrikkelijk de situatie -waarin je momenteel zit- ook is.
Hou je sterk en pas goed op (jezelf)! Je gaat je beter voelen op het moment dat jij daar klaar voor bent en voor kiest. Jij kan dit!
Veel kracht & sterkte toegewenst, take care!
Je hebt heel veel meegemaakt en nog volgens mij.
Het gaat beter worden, het kan lang duren, dat wel.
Wees goed voor jezelf met gezond eten en wandelen in het groen, buiten, de natuur.
Laat mensen links liggen die jou geen goed gevoel geven.
Probeer een hobby op te pakken die je vroeger als kind graag deed, of als volwassene.
Met kleine stapjes ga je ook vooruit.
Het wordt beter, echt.
Fijn om dit te horen.
Alleen komt er natuurlijk een punt dat je niet meer sterk kunt en wilt zijn.
Je wilt zachtheid en comfort.
Begin daar voor jezelf mee.
Je staat onder hoogspanning en enorme stress. Dat gaat niet zo snel weg, maar gaat wel weg. Eventueel met behulp van een therapeut.
Verwijt jezelf ook niets. Ook de mooie dingen die je omringen zijn voor jou.
Het uitzichtloze komt door trauma of nog steeds in angst moeten leven.
Probeer te denken aan mooie tijden of wanneer je je gelukkig voelde.
Ik wens je alle goeds