Aan een wespennest ontsnapt!
Na een sepotbrief van het OM in september 2024, koos mijn ex ervoor om opnieuw contact met mij op te nemen.
Ik heb volledig het roer omgegooid en al mijn contactgegevens en social media kanalen veranderd. Mijn oude e-mailadres gebruikte ik enkel als prullenbak voor zijn mailtjes.
Op 16 januari ben ik na lang twijfelen weer een logboek gaan bijhouden. Ik heb altijd gezegd dat ik geen tweede keer aangifte van Stalking zal doen. Maar mocht ik ergens anders aangifte van moeten doen, voeg ik dit als dossieropbouw daar als bewijs aan toe.
Ik maakte me geen zorgen meer, zit goed in mijn vel en hield me niet bezig met mijn ex. Totdat hij afgelopen vrijdagavond mij ineens hier in de buurt stond op te wachten tot ik de honden ging uitlaten. Gelukkig was ik niet alleen! Ik heb hier melding van gemaakt bij de politie, want hij was zo dom om het per mail te bevestigen dat ie mij gezien heeft.
De politie stond erop dat ik vandaag aangifte zou doen. Ik ben naar het bureau gegaan en heb ze hun woord laten doen, puur ter observatie. Ik heb ze daarna opnieuw uitgelegd dat ik bij mijn punt blijf om geen aangifte te doen, omdat ik niks aan een sepot heb. Ik lever namelijk exact hetzelfde bewijs materiaal aan over een even lange periode. Wat maakt de situatie nu anders, behalve dat hij me opwachtte (wat overigens niet strafbaar is)?
Ik heb duidelijk benoemd dat ik kies voor mijn eigen gezondheid en welzijn en niet opnieuw door de traumatische molen gehaald wil worden met vooral victim blaiming vanuit de politie. Ik zit er niet op te wachten om opnieuw te moeten horen wat IK allemaal moet doen terwijl hij ongestoord zijn gang kan gaan. Alsof ik degene ben die dit allemaal “uitlokt”. Daarnaast heb ik geen last van zijn mailtjes, hij moet alleen niet in mijn buurt komen want daar trek ik de grens. En ja, ik zal voor eigen rechter gaan spelen als hij mij wat aan wil doen!
De politie heeft het bij een melding gelaten en hebben mij gevraagd om over 2 maanden alsnog aangifte te komen doen als hij door blijft gaan. Maar ook dat doe ik niet. Ik heb ze een boek gegeven waarin exact omschreven staat hoe het brein van een narcist werkt en wat de spelregels daarvan zijn. Ik heb ze veel succes gewenst. Hopelijk kunnen ze anderen wel helpen die dat nodig hebben.
Ik zag de bui namelijk al hangen dat ik 5 jaar later nog steeds met een dossier opbouw bezig ben. Wat hij namelijk op zijn kerfstok heeft interesseert ze toch niet! Alleen wat ik 2 dagen geleden gegeten heb. Als ik het graag over mezelf wil hebben, dan had ik wel naar een andere plek dan de politie gegaan. Ik trap hier niet meer in!