Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor de helpers van slachtoffers van seksueel misbruik

Dochter misbruikt door eigen vader

Hoi allemaal,

Afgelopen week is het gebeurd, de meisjes waren bij papa 2 dagen.. bij thuiskomst savonds was er nog niets aan de hand, bij naar bed gaan ook nog niet. Echter rond 00:30 werd onze oudste dochter helemaal overstuur wakker. Toen kwam een deel van het verhaal naar buiten, maar omdat ik hier zichtbaar van schrok durfde ze niet verder te vertellen..

De ochtend hierna kwam het hele verhaal naar buiten en begon voor ons de hele rollercoaters.. 

ik kan er met mijn verstand niet bij waarom je dit zou doen, notabene bij je eigen dochter van 5!! 
Ik ben boos, verdrietig maar daar is nu nog even geen ruimte voor. Ik ben nu gevuld met moederkracht om alles op tafel te krijgen zodat we haar het beste kunnen helpen/ ondersteunen ect. 

Maar soms wordt het even te veel, dan gaan mijn gedachtes dwalen in wat er misschien nog meer gebeurd zou kunnen zijn, of er ook iets gebeurd is met onze jongste dochter van 3.. mijn moeder hart is gebroken.. iedere nacht nachtmerries hierover, hele dag buikpijn en een drukkend gevoel. Stress, chaos en een grote ruis met momenten in mn hoofd.

Laat staan in haar hoofdje.. ik voel mij zo zo schuldig, had ik het eerder kunnen weten, zijn er eerder signalen geweest? Waarom heb ik haar niet kunnen beschermen hiervoor..

Voornu moeten we vooral afwachten, door bikkelen en strijden voor gerechtigheid voor mijn meisje. Ik voel mij machteloos en wil het liefste alles van haar overnemen, echt alles.

Soms weet ik gewoon niet wat we moeten doen, of we uberhaupt nog meer kunnen doen..

Bezig met laden...

4 Reacties

23 april 2025
Hi meisjesnaam,
Ik heb helaas half maart een zelfde soort situatie. Heb 2 meiden (4,5 en 2). Verschrikkelijk te lezen over dat het vaker voor komt, maar ook fijn om steun te vinden bij elkaar. Er komt zoveel op je af en je weet hiet wat altijd juist is en wat je rechten zijn als moeder van het slachtoffer om te zorgen dat ze beschermd worden tegen de dader (helaas vader en gezaghebbende..).
Bij mij ontkent vader alles. En is er een groots onderzoek bezig. Het kan lang gaan duren maar ik blijf vechten voor mijn kleine meisjes.
Jij ook heel veel sterkte in deze rollercoaster. En je doet het goed! Je hebt geluisterd naar je meisje en meteen stappen genomen. Jij bent er voor je meisjes en hoop dat je kracht haalt diep van binnen. En veel steun krijgt van de juiste mensen die je ook rust kunnen geven. Ik heb pas rust als er maar 1 ding gebeurt is en dat is als ik 1 ouder gezag heb...sommige mensen hebben geen recht meer op de titel 'vader'.
Liefs
23 april 2025
Lieve leeuwinmama!

Ik snap je helemaal! Blijf vechten voor jouw meiden! Bij ons is het onderzoek inmiddels afgelopen en zal er geen strafrechtelijke vervolging zijn. Er waren te weinige harde feiten, om hem te kunnen vervolgen. Ik kreeg te horen dat een volwassenman eerder gelooft werd dan een kind van 5. Kei harde worden die kei hard binnen zijn gekomen, ik heb daarna gevochten voor begeleide omgang via een omgangs huis. Echter had de rechter hier een andere kijk op en was zij niet gevoelig voor het zeden verhaal. Inmiddels moet er omgang opgebouwd worden en moet ik als moeder accepteren dat mijn meisjes weer blootgesteld worden aan een man in hun leven die hun (de oudste vooral) getraumatiseerd heeft.
De rechter had namelijk beoordeeld dat “vader” wel voldoende was gewaarschuwd en dat omgang langzaam wel weer zou kunnen.
Nog steeds zitten we in een nachtmerrie..

Ik hoop voor jou en jouw meisjes dat er wel de juiste gerechtigheid komt! Ik wens jullie alle sterkte en kracht om samen te vechten voor het juiste! Twijfel niet aan jezelf als moeder zijnde, jij weet en voelt wat goed is voor jouw meisjes! Geef niet op!

Liefs!

02 januari 2025 (bewerkt)
Helaas herken ik het schuld gevoel als moeder dat je het niet hebt kunne voorkomen

Maar neem alsjeblieft van mij aan dat jij hier geen schuld aan hebt
Zoiets verwacht je niet

Wij hebben heel veel gehad aan de boeken
Sam en het niet leuke geheim

En Charlie

Bijde geschreven door zedenrechercheur Pieter melsen

02 januari 2025
Oh wat verschrikkelijk om dit mee te moeten maken als ouder!
Wat je beschrijft herken ik wel bij "survivors guilt" als reactie dus wees er waakzaam voor dat ondanks de enorm traumatische situatie dat je jezelf er niet door laat verscheuren en zorg dat jij ook hulp krijgt!

https://www.bol.com/nl/nl/f/dicht-bij-huis/9200000125491407/

Dit boek hebben veel mensen profijt bij gehad. Niet alleen ouders van slachtoffers maar ook slachtoffers zelf. Misschien dat je daar ook wat aan hebt.

En vergeet niet dat deze situatie ook voor jou heel traumatisch is dus zorg goed voor jezelf ook! Veel sterkte in ieder geval aan jullie allen