Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Praatgroep voor ouders van verkeerslachtoffers

Zoekend naar ouders waarvan de kinderen slachtoffer zijn van verkeersongevallen met zwaar blijvend letsel. Ik ben zelf zo'n moeder en na een jaar van revalidatie en nog een lange weg te gaan voel ik me soms zo eenzaam in het verdriet. Wie herkend dit en heeft, net als ik behoefte aan contact met gelijkgestemden?

Bezig met laden...

10 Reacties

26 november 2024
Beste Gelma, wat goed om te horen dat er interesse is in een praatgroep. Ik als slachtoffer van verkeersongeval met blijvend letsel heb ook zeker interesse hier in. Het omgaan met de pijn is bij mij na 17 jaar nog steeds niet goed te reguleren waar ik psychisch veel problemen mee heb gekregen.
Vind het ook fijn om te horen dat meerdere mensen behoeften hebben in gelijkgestemden. Het voelt soms erg eenzaam en onbegrepen.

Heel veel sterkte en liefs!
26 november 2024
Lieve Gelma-64,

Ik ben intern bij Slachtofferhulp alvast wat onderzoek aan het doen of er iets is waarmee ik jou kan helpen. Nu wil ik vragen of jij met mij wil delen wat voor blijvend letsel jou kind heeft.

Heel veel liefs van mij!
25 november 2024
Lieve Gelma

Ik heb zelf het ongeluk gehad, maar ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt als je kind dit gehad heeft (mijn dochter heeft ook een verkeersongeluk gehad, maar gelukkig geen blijvend letsel)

Heel veel sterkte

Liefs Chantalle XOX
26 november 2024
Het gevoel van een moeder gaat zo vreselijk diep, dat veranderd niet als je kinderen volwassen zijn.

Dank je.
25 november 2024
Hey Gelma,

Als slachtoffer van meerdere vrij stevige en heftige ongevallen wel de ervaring, in mijn geval alleen langdurig herstel gelukkig.

Wat zou je willen delen en zoeken in zo'n groep?
26 november 2024
Goedemorgen,

ik ben op zoek naar een soort uitlaatklep, het ondervinden dat je niet alleen in deze situatie staat. Hoe gaan anderen om met de pijn. Het delen van gevoel met als doel om elkaar te steunen. Als jouw kind volwassen is sta je aan de zijlijn, machteloos en vol verdriet toezien hoe het leven van jouw kind en zijn gezin in 1 klap kapot wordt gemaakt.
25 november 2024
Lieve Gelma-64,

Wat goed dat je deze oproep plaatst!

Liefs van mij
26 november 2024
Dank je, ik merk dat ik nergens aansluiting vindt als moeder van een volwassen kind die zwaar blijvend lichamelijk letsel heeft na een verkeersongeval buiten zijn schuld om.
26 november 2024
Lieve Gelma-64,

Dat kan ik mij ergens voorstellen. Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar als jonge weduwe voel ik ook niet overal aansluiting.

Ik weet dat er wel groepen zijn waarvan de kinderen overleden zijn, maar even niet over met blijvend letsel.

Mocht er niks uitkomen dan mag je mij altijd een berichtje sturen! Misschien kan ik bij Slachtofferhulp navraag doen? Uiteraard mag je daar ook zelf contact mee opzoeken. Maar ik help graag!

Liefs van mij!
26 november 2024
Lieve Gelma-64,

Intern via slachtofferhulp kreeg ik de volgende 2 tips:
- advies om via het revalidatiecentrum lotgenotencontact te vragen (als dit van toepassing is momenteel)
- Wellicht kan de stichting MEE iets voor jou betekenen? Zij begeleiden mensen met een handicap. Algemeen nummer: 0900-999 88 88

Geen idee of dit goed aansluit bij wat je zoekt. Ik help graag, daarom heb ik intern alvast jou hulpvraag neergelegd met het verzoek om mee te denken wat voor dingen er eventueel zijn.

Heel veel liefs van mij!