Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Tja... misbruik of niet?

Hoi allemaal.

Fijn dat je de tijd neemt om mijn verhaal te lezen. Ik ben een 52 jarige persoontje. (man) In mijn jonge jaren (15 jaar) ben ik iemand tegen gekomen die als een vader figuur voor mij fungeerde. Hij kocht spullen voor mij. Hij kocht kleding. Nam mij mee mee op vakanties en hij leerde mij auto rijden. Kortom ik voelde mij vertrouwd bij hem. Echter.. hij vroeg daar wel iets voor terug. Sex. Hij wilde sexuele handelingen met mij doen. Ik hoef niet in details te treden. Maar ze konden best ver gaan. Vond ik het erg? Vond ik het vervelend? Eigenlijk niet. Want het leverde mij wel iets op. Materiaal, een brommer, vakantie etc. Eigenlijk verhoerde ik mijzelf. Zonder te beseffen wat voor schade het me eigenlijk toch wel toegebracht heeft. Mijn sexleven ligt eigenlijk helemaal stil nu. Want tja.. ik heb in mijn leven al zoveel sex gehad. Dat het niet meer iets is waar ik opgewonden van wordt. Het is een nummertje afdraaien. Zoals ik toen ook deed. Liggen, wachten, hoogtepunt, incasseren.. 
Ik heb zelf geen kinderen. Maar begin me toch wel te beseffen hoe fout dit eigenlijk geweest is van deze man. Tenslotte was hij midden 40 en ik net aan 15 jaar. Hij heeft mij nooit gedwongen tot sex. Alleen wel gemanipuleerd met de kado's en toezeggingen. Ik heb nog steeds (zonder enige sexuele intenties of wat dan ook) contact met hem. Maar vanavond had ik hem weer gesproken en gaf hij zelf toch wel aan dat hij fout is geweest. En toen viel eigenlijk bij mij dat kwartje ook. Ja hij had mij niet zo moeten manipuleren. En zeker geen enkele seksuele toenadering moeten zoeken. Het kwartje is bij mij nu wel gevallen eigenlijk. (het voelde aan als een donderslag bij heldere hemel) En toch ben ik niet boos. Want hij heeft mij nooit gedwongen... Ik 'werkte' er zelf aan mee. Want dat leverde mij altijd wel iets op. En daar heb ik dan weer 'gebruik' van gemaakt. Maar nu... Merk ik toch wel dat het mij beschadigd heeft. Na 52 jaar oud te zijn en daar nu achter te komen... raar... vreemd... vreed ook.. 
Dank voor het lezen! 

Bezig met laden...