Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Dating Fraude & Cybercriminaliteit,

Wat als een leuk gesprek begon met interesses foto's en zelfs een geplande date liep na verloop van tijd over naar een gesprek over de toekomst en financiële vrijheid. Na zelfs enkele checks verricht te hebben zoals foto's van de persoon op te zoeken en het screenen van het platform dacht ik, we kunnen het altijd proberen. Na achteraf het gesprek met de persoon terug te lezen zie ik dat ik hierbij onderdrukt werd. Maar hier was ik door de roze wolk waar ik mij op bevond blind voor. Het leek zo een goede site, bijna beter als de webshops die we in Nederland kennen en toch ben ik er in gestonken. Eerst met een klein bedrag om het dus te proberen, daarna mee in de enthousiasme van het rendement. Vervolgens ging het snel, door de angst aan te wakkeren om het eerste geïnvesteerde geld kwijt te raken omdat het account dan "bevroren" zou worden verdween er bij de laatste transactie mijn hele spaarrekening. Het enige wat ik nu denk; wat ben ik stom geweest, had ik maar nog beter de feiten gecheckt, waarom heb ik de red flags gemist. Ik heb zelfs een video call met haar gehad dus deze persoon was gewoon echt maar nog ben ik er met open ogen er in gestonken...

Bezig met laden...

4 Reacties

30 mei 2024
Sounds a very upsetting outcome for you. I understand so very well. I like you are still dealing with my own shame and blame. Yet I know I was just caught up in something so alien to my being that I could not even conceptualise deception.
I have now forgiven me. And feel so much compassion now, as a victim. But gratitude that has has shaped my future and deeply bought about a consciousness in me of my own neediness and naivety. Self love and letting go now. But am happy to share experiences. I was totally wiped out to bankruptcy.
SO incredible experience with banks, police etc etc etc and as my Dutch is not good it has dragged on and on, only to find that so far no bank, police or wallet has taken any relief, just promises and non follow through. I feel strongly a responsibility to use my experience to help others and highlight the need for more support in this area. The police here in Amsterdam, have only 2 people to support all the cyber crime victims. That is something that would be nice to follow through with . Becry10. much love and care.
30 mei 2024
Hallo Becry10.

Het spijt me om te horen dat je ook slachtoffer bent geworden van datingfraude.
Ik heb het zelf ook meegemaakt. Op exact dezelfde manier.

Ik hoop iig wel dat je aangifte hebt gedaan.
En weet niet of jij ook je id kaart hebt mleten uploaden, want dan mket je die ook laten vervangen, en een melding maken bij de gemeente van (mogelijk toekomstige) fraude. Zodat dat in hun systeem wordt opgenomen.
De fraudeurs kunnen dan ook je id niet meer gebruiken voor het aanvragen van bv leningen of iets dergelijks
30 mei 2024
Stuart 1982 I have spent 5 months working almost daily mopping up the damage from my experience. And doing all that the banks and police. platforms and local agencies asked me to do. And then to find, that nothing is really in place for taking these crimes seriously, and encouraging proper qualified researchers to find these twisted souls. Let us hope that soon this happens. As the cyber world is a certainty for the future. And how much Banks take from people, under the cover of rules. Just some thoughts.
30 mei 2024
Achteraf is alles makkelijker te zien. Trek het je niet aan en probeer verder te gaan met open ogen. We zijn er allemaal in gestonken. Sterkte!