Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Ongeluk 2014, nog steeds een lopende letselschadezaak

Hoi iedereen,

12 juni 2014 ben ik samen met mijn partner betrokken geraakt bij een kopstaartbotsing.
Hier hebben wij beide fysieke en cognitieve klachten aan overgehouden welke ons dagelijks leven beïnvloeden.
Ik was zz'per op het moment van het ongeluk waardoor ik gelijk geen inkomen meer had, ik was pas een jaar zelfstandig waardoor ik nog geen ardbeidsongeschiktheidsverzekering had. 
Mijn eerste revalidatie traject heb ik dan ook niet goed kunnen volgen omdat ik door financiële redenen vaak afspraken heb moeten annuleren omdat ik geen geld had voor benzine.
Uiteindelijk heb ik meerdere trajecten en behandelingen gehad, helaas gaven deze niet het gewenste resultaat.

De discussie in mijn letselschadezaak is dat de tegenpartij denkt dat mijn klachten niet ongevalsgerelateerd zijn.
Natuurlijk weet ik zelf wel beter.
November 2018 is er een bod gedaan vanuit de tegenpartij om mij af te kopen, hier bent ik niet mee akkoord  gegaan.
Daar onze visie's te ver uit elkaar lagen is er afgesproken zo snel mogelijk onafhankelijke expertises in te schakelen.
Mei 2019 is deze behandelaar weg gegaan bij de tegenpartij waardoor er een nieuwe behandelaar moest komen, in plaats daar van was er radiostilte en was contact krijgen ontzettend moeilijk.
Omdat ik met mijn handen in het haar zat ben ik dan ook een blog gaan schrijven om openbaar te maken hoe oneerlijk deze zaken er vaak aan toe gaan, daarnaast is het fijn om van mij af te schrijven.
( www.mijnlevenna.jouwweb.nl )

Uiteindelijk ben ik op zoek gegaan naar een andere advocaat daar mijn vorige advocaat vaak zijn afspraken én woorden niet na kwam.
Dit was een zeer frustrerende periode.
Ik heb wel 100 advocaten gebeld, de één haakte af zodra hij hoorde dat ik al een aantal jaar bezig was en dus een behoorlijk dossier heb, de ander haakte af zodra hij hoorde welke advocaat ik op dat moment had. (vriendjespolitiek)

Ik (dacht) had een advocaat gevonden die graag mijn dossier wilde overnemen, ik heb een afspraak gemaakt en een een copie van mijn dossier af gegeven.
Uiteindelijk kreeg ik bericht terug en wilde hij graag mijn dossier overnemen, voor ons gevoel TE graag.
En dus zijn wij gaan informeren over deze advocaat en wat bleek, hij was in 2016 uit zijn ambt gezet wegens fraude!
Via mijn blog heeft een advocaat contact met mij gemaakt en gezegd, wanneer ik niet tevreden was over het voorschot of de expertises, kon ik overstappen naar haar.
Uiteindelijk heb ik dit in 2021 dan ook gedaan.

Helaas heeft eerste expertise pas augustus 2022 plaats gevonden, ondertussen is het juli 2023 en sta ik nog steeds niet op de wachtlijst voor de volgende expertise.
Een fatsoenlijk voorschot komt er niet door de discussie die er loopt, een discussie die alleen door de onafhankelijke expertises kan worden opgelost, welke de tegenpartij tegen blijft houden door continue informatie op te blijven vragen.
Een groot deel van de informatie hebben zij al (minstens 1 keer) gehad, een ander deel bestaat niet eens en daar is ook meer dan 1 keer bewijs over aangeleverd, dan blijft er nog een klein deel van informatie over die zij nog niet hebben gehad.
Ondanks de finaniële nood situatie waarin ik mij bevindt, wordt ik niet op de wachtlijst gezet totdat zij vinden alle informatie te hebben.
Ik heb voor de 2e keer een offciële klacht ingediend bij de tegenpartij, in de reactie welke ik terug krijg wordt er amper tot niet inhoudelijk ingegaan op mijn punten.
Er wordt zelfs aangegeven dat er stappen zijn gemaakt met mijn advocaat wat helemaal niet klopt!

Mijn advocaat heeft mij begin juli aangegeven met mij te gaan bekijken welke stappen wij gaan ondernemen, helaas heb ik tot op heden niets gehoord....
Ik zit met mijn handen in het haar, ik ben op de site terecht gekomen van de letselschade raad, zodoende heb ik contact opgenomen met slachtofferhulp. Zij hebben mij doorverwezen naar deze community.

Ik merk dat lotgenotencontact mij erg helpt, ik hoop dat er iemand is die misschien advies voor mij heeft wat ik kan doen?
Dankjulliewel voor het lezen van mijn verhaal.

Liefs, Mij

Bezig met laden...

2 Reacties

25 juli 2023 (bewerkt)
Dag Nellie,
Ik heb een soortgelijke letselschade zaak gehad en onlangs zijn wij na veel discussie gaan schikken.
Heb je naast je advocaat een bemiddelaar? Mijn psycholoog van GGZ Altrecht voor angstherapie heeft een advieeverslag opgesteld mij te kunnen behandelen zodra de letselzaak pas achter de rug is en dit advies heeft mijn zaak in een stroomversnelling afgerond. Na de 3e bod geaccepteerd.
Duidelijk is er aangegeven door de arts dat gezondheid het allerbelangrijkste is en een patient centraal moet staan. Een letselschadezaak belemmert de behandelingen en dat nam ze de advocaat can de tegenpartij zeer kwalijk.
Wellicht heb je er wat aan.
25 juli 2023 (bewerkt)
Heel erg bedankt voor je reactie!
Misschien heb ik er wat aan dankjewel. Fijn dat uw zaak is afgewikkeld. Groetjes