Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Afsnijden brommer/scooter

Vorige week dinsdag 2 mei,s'morgens Rond 7.00u. ben ik afgesneden door een brommer of een scooter. Ik ben toen van de berm uit in de sloot gevallen met mijn scootmobiel omdat ik moest uitwijken. Hierdoor heb ik een gebroken schouder aan overgehouden en de kom in mijn schouder is versplinterd.

De brommer/scooter is doorgereden en heeft niet naar mij omgekeken. Gelukkig is er hulp gekomen. Iemand heeft 112 gebeld en de anderen hebben mijn hoofd uit het water gehouden en de ander heeft mij uit de sloot gehaald. 

Ik ben even later met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Gelukkig geen onderkoeling. Ze hebben op de eerste hulp foto's gemaakt en daaruit bleek dat mijn schouderkom helemaal verdraaid is en versplinterd.

Ik ben nu wachtende op de operatie en ik zie die beelden nog steeds voor mij en hier heb ik last van.

Ik hoop hier steun te vinden.

Bezig met laden...

8 Reacties *

27 mei 2023
Hallo Belin Weet je ook of er getuigen zijn geweest? En inderdaad alles aan de politie vertellen. EMDR is ook een heel goed middel om dit een plaats te geven (spreek uit ervaring) Het is gewoon triest dat mensen die een ongeluk veroorzaken altijd zeggen: " JA MAAR het ligt niet aan mij". Terwijl het vaak wel zo is. Ik hoop dat je helemaal opknapt en ook weer op de scootmobiel durft te stappen. Heel veel sterkte bij alles Chantalle
11 mei 2023
Hallo Belin, Wat heftig dat je dit is overkomen en vreselijk dat iemand dan niet stopt om te helpen en je daar achterlaat. Ik snap dat ook niet! Ik begrijp ook goed dat je de beelden nog voor je ziet. Dat is ergens ook wel logisch, maar niet prettig. Uit ervaring weet ik dat het in de loop der tijd wel een plaatsje gaat krijgen als je dit bespreekbaar maakt. Het ventileren en/of delen verlicht een hele hoop. Je zou kunnen overwegen om met iemand in gesprek te gaan van Slachtofferhulp? Het zouden de eerste stappen kunnen zijn voor verlichting?
09 mei 2023
Dat hebben ze gedaan nu afwachten of ze wat kunnen vinden
09 mei 2023
Daar zijn ze druk mee bezich de politie
09 mei 2023
Ik hoop dat het goed met je zal gaan. Stomme mensen op de weg en ik betwijfel of die persoon niks heeft gemerkt. Zorg dat alles bij de politie wordt genoteerd.
09 mei 2023
Beste Belin wat heftig om dit mee te maken! Heel erg wanneer iemand doorrijdt zonder zich om je te bekommeren, terwijl je zo hulpeloos was en zelfs in het water lag. Gelukkig dat je hulp kreeg, er zijn ook veel goede mensen! Mijn zoon heeft het een jaar geleden ook zoiets meegemaakt , dan reed hij op de scooter en werd door een auto aangereden, die doorreed, mijn zoon heeft een half jaar niet kunnen lopen..de doorrijder nam na 2 weken contact op omdat de auto beschadigd was…toen hoefde het van ons niet meer. Wij hadden gelukkig een rechtbijstandverzekering waardoor we erg geholpen zijn, nu ook met letselschade, omdat zijn ene been blijvend korter is. Ik kan meevoelen wat je nu meemaakt en idd psychologische hulp zou goed zijn voor je om het te verwerken, vraag ernaar, het wordt niet altijd aangeboden helaas. Lieve Belin ik wens je heel veel sterkte ❤️
09 mei 2023
Hallo Belin, Heel vervelend als iemand zoiets doet en dat je zo'n ervaring hebt. Ik zou sowieso aanraden (velen zullen dit beamen) om psychologische hulp te zoeken en dan vooral EMDR therapie. Dit zal heel goed helpen waarschijnlijk.
09 mei 2023

Als antwoord op door 75bd35af63544e…

Dat ga ik wel proberen kijken of het helpt