Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Aanrijding

Ik was 28/02/2023 onderweg van werk naar huis en reed op een 80 k/m voorrangsweg. Door een automobilist die over wou steken werd ik niet gezien en de automobilist heeft me toen aangereden. Ik ben met de auto tegen de wegverhoging aangereden en toen 75 meter op kop door geschoven en tot stil stand gekomen. Heb vooral nu last van lichamelijke pijn klachten en wisselende emoties.  Verder ben ik er gelukkig zonder schammen of andere verwondingen vanaf gekomen. Heeft iemand tips voor het verwerken hiervan?

Bezig met laden...

13 Reacties *

06 maart 2023
Hallo, 28 februari is geen goede dag om de weg op te gaan denk ik, een jaar geleden heb ik een ernstig auto-ongeluk gehad op deze dag. Iedereen zegt dan dat je er goed vanaf bent gekomen en dat is ook zo als je ziet wat er gebeurt is. Maar ik loop nog steeds met nek rug en heupklachten en vergeetachtigheid en natuurlijk spanningen bij het auto rijden. Zelf het voa opgevraagd aangezien Das niet veel deed. Toen bleek dat het niet mijn schuld was en de tegenpartij ook nog te hard reed en gedronken had met een beginners rijbewijs. Nu heb ik een letselschadeadvocaat die me goed helpt, maar dit kan nog wel een jaar duren. Schadevergoeding vind ik belangrijk, maar ik hoop ook dat ze een goede straf krijgt. Praten lezen en schrijven hierover helpt me en hopelijk gaat alles straks beter. Jij sterkte en zorg voor een goede advocaat en zorg goed voor jezelf.
03 maart 2023
Ik zou een letselschade advocaat nemen. Ik ben zelf met mijn advocaat 10 jaar bezig geweest om mijn recht te halen. En is het dubbel en dwars waard geweest!
03 maart 2023
[~5106] , dat is eigenlijk ook de gedachten die ik heb. Ik hoop dat als dit stukje eenmaal echt gesloten is ik het laatste stukje onrust ook kwijt raak ..Dan is dat boek hopelijk gesloten! Duurt dit proces lang?
03 maart 2023

Als antwoord op door 4a31ba07234044…

Laten we zeggen.. ik zou er in iedergeval een comfortabel stoeltje bij uitzoeken. Zelfs in een simpel geval zou dit een paar maanden duren
03 maart 2023
Ik heb mijn reactie op de juiste plaats gezet….
03 maart 2023
Even off topic, maar hebben jullie ook letselschade/ smartengeld gekregen? Mijn schade loopt nog steeds, maar ben van plan dit binnenkort in gang te gaan zetten. Hebben jullie dit geregeld via de verzekering of via een advocaat.?
03 maart 2023

Als antwoord op door 4a31ba07234044…

Opzich juist heel on topic, dit is een groot deel van de verwerking weet ik uit mijn 1e zaak die 90% smartengeld was ivm examenjaar dat ik miste.. corona doe dit moeilijk maakte etc. Ik heb in beide zalen die ik heb gehad zekerrr smartengeld zitten. Scooterongeval was dit wat heftiger ivm mijn letsel en de duur, en bij mijn auto is het ivm een aanrijding opzet (staat hier ook ergens op) redelijk oke. Ik heb zelf rechtsbijstand bij arag en die 1e keer was via DAS, dat beviel me iets minder en toen vond ik halverwege uit dat ik zelf verzekerd was.. (dit dus de 2e keer meteen via arag gedaan, dan nog loopt het niet zo makkelijk. In mijn geval is de tegenpartij namelijk Belgisch.) Maar zeer belangrijk om er ooit vrede mee te krijgen om dit op te starten!! (Vind ik)
03 maart 2023

Als antwoord op door 4a31ba07234044…

Via de verzekering, maar optijd het niet mijn fout was hoefde ik weinig te regelen. Als ik verdere klachten blijf houden komt er eventueel wel advocaat bij kijken. Smartengeld ben ik ook nog niet achteraan gegaan
03 maart 2023

Als antwoord op door 4a31ba07234044…

hallo Wende Ja via de rechtsbijstandverzekering van de anwb kregen wij een advokaat, die alles goed voor ons heeft geregeld. Ook is er al een schadebedrag en een voorschot op de letselschade uitgekeerd. Nu na bijna 2 jaar is het nog niet helemaal afgerond . Ik ben heel blij dat we die rechtsbijstandverzekering hadden, anders hadden we alles zelf moeten regelen.
03 maart 2023
Hallo Men21 het is al heel goed dat je het hebt opgeschreven. Praat erover. Zoiets raakt je veel meer dan je van jezelf verwacht. Het is nu nog maar kortgeleden gebeurd, het heeft tijd nodig. Ik heb 2 jaar geleden een heftig ongeluk meegemaakt en erover schrijven en praten helpt echt. Ik kreeg via de huisarts hulp van de praktijkondersteuner GGD en dat praten lucht echt op. ik wens je veel sterkte!
03 maart 2023
Ik heb 7/5 een verkeersongeval gehad, emdr heeft mij echt heel erg geholpen. Praten met een onafhankelijk iemand, en schrijven. Succes met de verwerking van het ongeval. Het is niet makkelijk en valt mij ook echt zwaar tegen.......
03 maart 2023
Persoonlijk na 2 maal een heftige aanrijding.. blijf ik altijd hangen tot ik EMDR heb gehad, vind dat zelf een erg prettige manier om het echt te verwerken. Verder is het mega belangrijk (mijn ervaring) om er met iemand over te praten die het misschien niet helemaal begrijpt maar je je hart laat luchten. Heb gelukkig nog niet met de autp verkeerd om gestaan, niet echt prettig lijkt me..
03 maart 2023
Hallo Men21, Veel erover praten. En succes met verwerken. Groetjes van Laraatje.