Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor nabestaanden na zelfdoding

goede vriend verloren

afgelopen oktober heeft een goede vriend van me zichzelf van het leven beroofd. ik had zo graag iets voor hem willen doen. hij had het niet alleen hoeven doen. ik weet hoe het is. hij had het niet alleen mogen doen. ik had willen helpen. 

als ik eerder met mijn geaardheid naar buiten was gekomen misschien had hij geen schaamte gehad en vertrouwen in mij genomen. hadden we hier samen wat mee kunnen doen. samen op ontdekkingsreis. 

als hij maar niet een masker op had gedaan. als hij iemand binnen had gelaten. als dat masker maar niet zo verdomd sterk was geweest was onze lieve vriend, die te goed voor deze wereld was, misschien nog bij ons geweest. 

de tattoo is voor jou. we denken aan je. met heel ons hart. 

we weten dat je op een beter plek bent maar het doen pijn je elke dag te missen. het is niet hetzelfde zonder  jou

we houden van je

 

zijn dood heeft mij getriggerd. hoe gaan mensen hiermee om. hoe blijf je helder kijken. hoe laat je de emoties niet de overhand. 

Bezig met laden...

2 Reacties *

21 februari 2023
Beste Meesje, Net als Elsje denk ik met een lach en een traan terug aan mijn vriendin die ervoor koos zelf afscheid te nemen. Dat was nu 3 jaar geleden en het was ook zeker niet altijd even makkelijk. Je hebt je emoties nu eenmaal niet altijd in de hand. Mijn vriendin deelde haar worstelingen ook met vrijwel niemand. Alsof het de fijne tijd met een ander in de weg zou staan. Jouw vriend klinkt ook als een heel mooi persoon. En volgens mij heb jij ook veel dierbare herinneringen aan hem. Ik hoop dat snel die herinneringen de boventoon gaan voeren. Ik vond het fijn die herinneringen ook met anderen te delen. Dat hielp voor mij. Geef het de tijd en haast je niet. Heel veel sterkte! Groeten, Vincent
21 februari 2023
Beste Meesje, Hoe blijf ik helder kijken. Ik laat meer mensen in mijn hart toe. Ook laat ik het mensen weten dat Henk een einde aan zijn leven heeft gemaakt. Ik praat veel over Henk. En dat wordt vaak goed ontvangen door anderen. Bijvoorbeeld een bemoedigende aanraking. Henk was mijn grote liefde en ik mis hem elke dag. Soms ontvang ik zomaar van iemand een lieve glimlach. De vogels die heel even rusten op mijn schutting, geven mij soms troost. Een mooi gedicht lezen. Mooie muziek beluisteren vind ik ook heel erg fijn. Er vallen ook wel tranen maar even later kan ik glimlachen naar een mooie foto van hem. Voor mij leeft Henk in mij nog voort.❤️ Ik wens je veel troost en sterkte. Veel liefs van Elsje.