Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor nabestaanden na zelfdoding

newbee

dag allemaal,

vorig jaar oktober overleed mijn goede vriendin via zelfeuthanasie. drie dagen later mijn zwager ook. en half januari stapte ook een goede bekende van me uit het leven. 3 zelfdodingen in 13 weken tijd, een enorme ontwrichtende ervaring. ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik hier doe maar het leek me een idee om met lotgenoten in contact te komen. mijn leven bestaat nu voornamelijk uit zelfzorg en rouwverweving. de golven van rouw komen vaak onverwachts. de ene dag kan ik echt de hele wereld aan en de dag erna lig ik in gruzelementen. dit wilde ik voor nu even met jullie delen. ik zal nu jullie berichten lezen.

lieve groet

Bezig met laden...

6 Reacties *

13 februari 2023
Dat herken ik heel goed, de 1e dag denk je de hele wereld aan te kunnen en een andere dag stort je weer in Mijn vader heeft 1 februari 2022 zelfmoord gepleegd en waarom ik weet het niet hij heeft weinig tot niets achter gelaten En 6 februari is onze zoon jarig dus dit jaar was het een hele zware dag die vreselijke 1 februari de dag dat ik in de avond Werd gebeld door de politie Het gaat zo vaak door me hoofd En geloof me deze site heeft me soms wel overeind geholpen omdat je niet de 1e bent die het mee maakt maar helaas veel meer mensen
12 februari 2023
Ach, Ginny, wat een leed dit 3 keer te moeten meemaken. Zelf is mijn zoon van 16 overleden na 5 weken wat somberheid. Het is zo moeilijk te bevatten dat iemand zo in een fuik van sombere gedachtes kan komen, en zo radeloos kan zijn. Er gaat geen uur voorbij zonder ermee bezig te zijn. En af en toe weer zo'n enorm stekende pijn en angstig worden bii gedachtes over de toekomst. Zelf heb ik veel steun aan lotgenotencontacten. Er zijn gespreksgroepen, facebookgroepen, etc. Ik hoop dat je veel steun vindt bij anderen, want dit leed kan je niet alleen dragen
12 februari 2023
Jeetje,wat ontzettend heftig dat je hier 3x van dichtbij te maken hebt gehad. Je zin : op t ene moment kan ik de hele wereld aan en de andere dag lig ik in gruzelementen herken ik heel erg. Deze rouw is complex is naar mijn inziens iets wat nooit helemaal klaar is. Het overvalt je soms plotseling helemaal uit t niets. Ik vind het heel pittig maar nu een jaar later sta ik nog steeds en sterker dan ooit ondanks dit inmense verdriet. Ik wens jouw ook alle kracht toe en dat t leven echt nog wel taart voor jou heeft alleen zal t verders wel zonder slagroom zijn.?
23 februari 2023

Als antwoord op door dbb8ab1733ae4d…

dank voor je reactie. zonder slagroom zou ik zo niet willen vastzetten. alles is voortdurend in verandering en ik ben mijn vermogen om lief te hebben, te genieten van kleine en grote dingen niet verloren gelukkig. ik hoop dat dit voor jou ook zo mag zij n of worden. lieve groet.
12 februari 2023
Beste Ginny, Wat goed dat je je verhaal deelt. Mijn ervaring is dat over je ervaring spreken, helpt bij de verwerking. Ik denk dat je ook veel zult herkennen in de verhalen van anderen. Dat was in ieder geval mijn ervaring. Ze hielpen me mijn gedachten een plekje te geven na het afscheid van mijn vriendin. Het onvoorspelbare in jouw rouwverwerking herken ik wel ja. Het kunnen hele kleine dingen zijn die iets triggeren. Ik ben het niet uit de weg gegaan. Ze werden bij mij ook afgewisseld door mooie momenten, waarop een dierbare herinnering zorgde voor een lach en een traan. Uiteindelijk bleef dat laatste over. En nog steeds, na 3 jaar, zijn er momenten waarop ik van iets vol kan schieten. Dat is voor mij een bewijs van hoe bijzonder mijn vriendin voor mij was. Ik hoop dat je snel je rust weer kunt vinden, maar geef het vooral de tijd. Heel veel sterkte, Vincent
11 februari 2023
Hallo Ginny, Mijn man heeft in augustus vorig jaar een eind aan zijn leven gemaakt. Ook ik zweef tussen een goede dag en een hele moeilijke dag. De afwisselingen voel ik ook niet aankomen. Het is zwaar om dit te dragen en ik lees het ook bij jou, Dat, dat heel moeilijk is om mensen te verliezen waar je veel van hield. Ik kan je heel veel kracht en sterkte toe wensen en ik hoop dat je ook veel liefde en steun vind bij je naasten Maar misschien ook wel bij sommige mensen die wat verder weg staan bij je. Ik zelf lees veel over rouwverwerking en ik praat vaak over mijn overleden man omdat hij er voor mij nog altijd is. Ik draag hem in me. ?