Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Seksueel misbruikt en verkracht door bekende

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en het leek me fijn om mijn verhaal te delen met mensen die een soort gelijke ervaring hier mee hebben. Ik voel mij vaak niet begrepen door andere mensen die dit niet hebben meegemaakt als ik mijn verhaal deel.

Ik heb op mijn 16e een man leren kennen via de kerk en muziek. We speelde samen tijdens een kerkdienst. Deze man was toen 46 jaar. Ik had weinig aansluiting met leeftijdsgenoten en hij gaf mij het gevoel dat ik er bij mocht horen. Ik ben met hem bevriend geraakt en we maakte heel vaak muziek samen. Onze band werd steeds hechter. Hij wist op gegeven moment alles van mij en ik ook relatief veel van hem, hij wilde er altijd voor mij zijn en gaf mij aandacht wat mij op dat moment heel gelukkig maakte.
Deze man heeft mij gedurende de tijd erg gemanipuleerd (wat ik niet door heb gehad). Hij stuurde seksueel getinte opmerkingen, vroeg om selfies en ging elke keer een stapje verder.

Het begon met een knuffel en sinds toen ging hij elke keer een stapje verder. Ik zei hem dat ik het niet wilde en niet durfde maar op mijn 17e en 18e levensjaar ben ik seksueel misbruikt, 4x verkracht, heeft hij machtsmisbruik uitgeoefend op mij en kon soms hardhandig zijn. Het gebeurde in de kerk, in zijn auto en bij hem thuis. (Hij heeft ook gewoon een vrouw). Ik moest altijd doen of er niks aan de hand was. 

Afgelopen februari, dit jaar, heb ik aangifte gedaan en is ook hij op verhoor geweest. Nu ligt mijn dossier bij het Openbaar Ministerie. Ik had wat bewijzen wat ik kon inleveren, foto’s van blauwe plekken en een chattgeschiedenis van meer dan 800 pagina’s wat ik kon inleveren bij de zedenpolitie. Inmiddels heb ik ook een advocaat maar het wachten op de uitslag van het OM duurt zo lang.