Gekwetst.
Ik loop nu al ruim 1,5 jaar bij een psycholoog. Dit deed ik eerst voor mijn trauma en PTSS, maar ondertussen ben ik ook andere dingen met haar aan het bespreken. Onlangs ben ik met haar tot conclusies gekomen die ik liever niet had willen trekken, onder andere een paar over mijn ouders. Ik dacht dat de band met hen (in het bijzonder mijn moeder) sinds mijn trauma enorm gegroeid en verbeterd was, maar tot mijn verbazing en verdriet blijkt mijn moeder hier anders over te denken.
Ik heb recentelijk een gesprek met haar gevoerd waarin ik vertelde over een tattoo die ik wil gaan zetten, die in het teken staat van mijn verkrachting. Ik zei dat het voor mij ook een bron van kracht en moed is, omdat ik er ook hele mooie dingen uit heb mogen halen. Toen ik dit bij haar neerlegde was ze alles behalve steunend. Ze zei dat zij het zag als "rondlopen met een jodenster" en dat ik "er te koop mee zou lopen". Dit heeft mij enorm gekwetst en voor mij de band echt een flinke deuk gegeven. In mijn ogen was onze band zich juist aan het versterken maar zij zei toen dat ze er misschien ook wel zo over dacht omdat "ze niks van mijn trauma en de psycholoog af weet".
Ik heb mij nog nooit zo kwaad gevoeld als toen. Het voelde als een steek in mijn rug toen ik 1 seconde niet oplette. Door mijn eigen mama.
Terwijl ik dacht dat we langzaam stappen vooruit aan het zetten waren samen, voelde dit alsof ik überhaupt weer opnieuw moet leren lopen. Ik heb haar namelijk op mijn eigen manier (waarop ik het fijn vond) haar zoveel mogelijk bij mijn proces, verwerking en psycholoog betrokken.
Ik ben me echt ten einde raad. Na dit gesprek heb ik mezelf heel erg afgeschermd van haar en heb ik haar eigenlijk zoveel mogelijk vermeden. Ik voel gewoon niet meer de behoefte om bij haar in de buurt te zijn en vind het dan ook lastig dat zij doorgaat alsof er voor haar nooit iets is gebeurd. Ergens wil ik haar heel graag confronteren en vertellen wat haar opmerkingen met mij gedaan hebben, maar aan de andere kant wil ik dit ook absoluut niet. Ik heb er voor mijn gevoel afgelopen 1,5 jaar namelijk alles aangedaan om onze band te verbeteren en te herstellen, maar tevergeefs. Het doet me enorm zeer om te zeggen, maar ik heb me tegenover haar nog nooit zo afstandelijk en kil gevoeld.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen of wat ik wil.
3 Reacties