Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Aanrijding met opzet

Afgelopen zondag ben ik met mijn auto opzettelijk aangereden door iemand die de verkeersregels niet begreep (bleek geen rijbewijs te hebben) en deze persoon heeft na meerdere pogingen conflict te vermijden mij opzettelijk geramd. (De persoon is gelukkig aangehouden, maar ik weet nog jiet of er een strafzaak komt)

Mijn auto betekent heel veel voor mij, aangezien ik er veel tijd en geld in heb gestoken en ivm bedreigingen en vernieling aan de auto heb ik van de tegenpartij geen gegevens naast het kenteken. Ik weet dat het een lang proces gaat zijn, maar hoop dat misschien iemand enig idee heeft hoe lang zoiets in beslag neemt in iedergeval om de auto te maken of af te schrijven. Zodat ik die vreugde etc weer kan opbouwen (ik vind iets unieks maken erg leuk en haal er veel motivatie en trots uit).

Ik heb komende tijd verlof genomen van werk, aangezien ik geen ziekteverlof kreeg van mijn werk en ik wel pijn en stress ervaar. Ik hoop dat ik daar tzt ook nog iets mee kan.

Heeft iemand een dergelijke ervaring!? Hoe bizar de situatie ook is..

Bezig met laden...

2 Reacties *

29 juni 2022
Hoi, Ik ben in maart aangereden door iemand die gevaarlijk rijgedrag vertoonde. Al snel was de politie betrokken (bestuurder reed door, politie heeft 'm gevonden en meegenomen). De politie heeft de dag daarna een gedeeltelijk ingevuld schadeformulier door m'n brievenbus gedaan voor de verzekering. Hoe en wat rondom je auto zal ook te maken hebben met hoe je verzekerd bent. Ik ben all risk verzekerd. Mijn verzekering heeft de schade afgehandeld. Zij zullen dit oppakken of inmiddels opgepakt hebben met de tegenpartij, maar daar merk ik verder niks van. Mijn auto was total loss en is verkocht aan een opkoper. Ik heb de dagwaarde volgens Bovag koerslijst gekregen. Al met al waren we een maand verder voordat ik het geld en een andere auto had. Ik mocht me ziek melden op het werk en mijn werkgever zou dan de schade verhalen op de tegenpartij (ik heb me niet ziek gemeld). Je geeft aan dat je pijn hebt. Het is dan van belang naar de huisarts te gaan, zodat dit daar wordt vastgelegd (en natuurlijk ook voor medisch advies). Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt dan kan je hen vast inlichten ivm evt verhalen letselschade. Bij mij loopt dit allemaal nog. Ik herken volledig dat het zeer stressvol is. De scherpste randjes zijn er bij mij nu echt wel af, maar soms overvalt het me nog. Sterkte!
29 juni 2022

Als antwoord op door 8e6f60eaf0a54b…

Ik heb helaas sinds 2019 ervaring met letselschade afhandelen. Dit heeft toen 2 jaar geduurd.. maar ik heb dus geen all risk, en erger nog.. ivm dat het geen voertuig uit Nederland betreft moeten we nu eerst opzoek naar de verzekeraar op basis van het kenteken. Dit heb ik wel al in werking gezet. Maar aangezien deze man dus wel gebleven is maar mij echt fysiek uit de auto probeerde te trekken (lees: deurgreep compleet uit de normale positie, trappen op de ruit) zal de beste man absoluut nooit iets te zien of horen krijgen van adres etc. Dus een schadeformulier is hopeloos. Ben gewoon bang dat ik zeker 3 a 4 maanden zonder auto ga zitten.. aangezien dit mijn vrijheid heel erg beperkt hopelijk morgen overleg met rechtsbijstand mbt een auto huren of iets anders. Er is dus ook absoluut geen mogelijkheid om met de tegenpartij in gesprek te gaan (ik hoop dat er zsm een strafzaak komt. Waarbij ik ook zeker alle aspecten ga benoemen). Ik ben misschien ook wat ongeduldig nav de eerdere ervaring waarbij het via DAS werd geregeld ipv onze eigen rechtsbijstandsverzekering