Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Het geen verkrachting durven noemen

Hoi, op mn 17e, inmiddels al een tijd terug, ben ik eigenlijk verkracht. Maar omdat hij mij heeft verkracht met zn vingers ipv met zijn geslachtsdeel durf ik het geen verkrachting te noemen omdat het voor mn gevoel daarvoor niet erg genoeg is, maar dat is het natuurlijk wel.

Bezig met laden...

10 Reacties *

13 augustus 2022
Ik noem wat mij is overkomen aanranding want ik dacht dat is wat mij is overkomen. Maar nu ik heb op gezocht wat het inhoud en jou verhaal lees realiseer ik mij pas dat ik ook verkracht ben. Het spijt me dat dit je is overkomen ik wens je veel sterkte
27 juni 2022
Dat maakt het inderdaad lastig dat we er toch een bepaald beeld bij hebben terwijl het veel breder is. Wat goed dat je er over praat.
27 juni 2022
Beste Deborah, ik heb hetzelfde. Ik heb zelfs tegen een therapeut ooit gezegd dat er geen sprake was van penetratie waardoor zij dacht dat het wel meeviel. Wat kan helpen, is het voor jezelf als een misbruikervaring definiëren. Ik had er zelf moeite mee dat bij het woord verkrachting mensen een beeld hebben, en dan moet ik uitleggen dat ik iets anders had meegemaakt.
21 juni 2022
Goed dat je dit hier deelt Deborah. Hier zullen meer mensen tegen aan lopen. Ik hoop dat je je verhaal hier kwijt kan. Zoals Joske zegt, probeer het niet minder erg te maken door andere woorden te gebruiken. Ik begrijp de weerstand. Maar feitelijk is dit dus verkrachting, geslachtsdeel of niet. Veel sterkte met de verwerking.
21 juni 2022
Hoi, Ik herken wat je zegt. Ik heb hetzelfde, ik heb steeds het gevoel dat ik het minder ‘erg’ moet maken. Of dat ik denk zullen we het maar aanranding noemen. Om het kleiner te maken dan het eigenlijk is, maar tegelijkertijd als ik het opschrijf en lees en doe alsof het iemand anders verhaal is weet ik wel dat het eigenlijk verkrachting is. Maar het gevoel van weerstand voor het woord blijft. Ik vind het lastig. Veel sterkte voor jouw!
21 juni 2022

Als antwoord op door 35d362c0079748…

Dank je wel. Ja, gek is dat eigenlijk he. Misschien ook een kwestie van nog niet helemaal durven accepteren wat er is gebeurd. Voor jou ook sterkte!
21 juni 2022
Hoi Deborah, Snap dat je wel maar het is echt wel een verkrachting. Iemand is tegen jou wil in gegaan. Dat is niet oké! Het is ook logisch dat je hier veel last van hebt. Hoop dat je hier een beetje steun kan vinden. Hoop dat je hier hulp voor hebt. En dat er iemand is waar je mee kan praten om dit op een goede manier te verwerken. Heel veel sterkte Liefs Marina
21 juni 2022

Als antwoord op door 130334d79d6740…

Ja, ik heb hulp. Dank je wel.
21 juni 2022
Hoi Debora, Goed van je dat je dit durft te vertellen! Ik begrijp dat je even zakelijk gezegd bent gepenetreerd dat zegt genoeg. Het gaat erom hoe het met je gaat. Je hebt er nog steeds last van. Dat is niet ok! Je hebt dit niet verdiend! Ik hoop dat het je een beetje helpt dat je dit nu deelt met lotgenoten. Heel veel sterkte!
21 juni 2022

Als antwoord op door b2331b9c16e54e…

Je hebt gelijk. Bedankt.