Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Het dealen met het letsel. TW

Hallo allemaal. Precies 9 dagen geleden heb ik een zwaar scooter ongeluk gehad. Ik reed naar huis met 50 (open helm) en werd verrast door een elektrische fiets. Ik week uit waardoor ik vol tegen een stoep aankwam, en 11 meter verderop eindigde met de kaak op een stoeprand. Ik werd gevonden m'n onderkaak lag in stukken op de weg. Operatie, veel heisa etc verder mocht ik 4 dagen erna naar huis. Ik leef op pap en soep en vla via een spuit en slik zo'n 24 pillen per dag. 

Ik wil te snel. Ik zeg tegen iedereen dat het goed gaat. En dat het goed komt.. maar om eerlijk te zijn zie ik het ook even niet zitten meer. This allemaal vast geschroefd, geplakt, met pennen etc. De pijn is nog steeds niet te beschrijven. Ik heb 247 echt honger. Ben ook gelijk uiteraard gestopt met roken (wat ook niet mee helpt.) Ik mis een hoop voortanden. Ik kan moeilijk praten. Nieuwe tanden worden uiteindelijk niet vergoed en ik kan me dat niet permitteren. Ik ben onzeker. Ik zie bot want het geneest niet fantastisch. Dat blijft voor altijd. Tandvlees groeit niet terug en this echt verbrijzeld allemaal. Ik moet blij zijn dat ze überhaupt wat hebben kunnen plakken.

Al met al ik zie het even niet. Ik heb een eigen psycholoog maar die spreek ik 1x per week. Ik dacht dit doe ik allemaal wel alleen maar this veel zwaarder dan gedacht. De fietser is doorgereden. Ik moet nu nog 5 weken met de spuit leven en dan hoop ik dat een soepje mag.

Ik weet niet of ik het goed heb verwoord zo, voor mij is dit ook allemaal nieuw. Maar ik ken verder niemand die ook met letsel of angst na een ongeluk dealt. En de mensen om me heen zijn heel lief, maar onrealistisch.

Hun zien dat ik 4kg ben afgevallen in 9 dagen en vinden dat goed. Ik haat het, ik wil eten. En dat is met alles. Komt ook door mezelf want ik doe alsof het allemaal oke is.

X sally 

Bezig met laden...

6 Reacties

06 september 2022 (bewerkt)
Goh wat enorm naar voor je, heb zelf ook een verkeersongeval gehad en kan inderdaad beamen dat erover praten werkt. Hoe moeilijk dat soms ook is.

Ik hoop dat je er weer bovenop komt!
22 juni 2022 (bewerkt)
Hoi, ik ben een jaar geleden geschept door een scooter die frontaal opmij inreed. In het buitenland. Had me kaak op 3 pllaatsen gebroken, kin en neus vinger en flinke hersenschudding werd met trauma ambulance weggebracht. 7 weken is me kaak in ijzer vastgezet. Dat was niet het ergste maar het honger hebben en maar vloeibaar moeten drinken. Dat komt je je neus uit. Ook omdat je honger hebt. Bij mij voorste tsnden kapot en dood. Heb nu inmiddels kronen en tanden augustus komt de 1e implantaat. Nu 1 jaar verder al 7 operaties aan me gezicht gehad. Nu zie ik er best wel goed weer uit. Zelf loop ik bij de tandarts kaakchirurg en endodontoloog.
31 mei 2022
Heftig zeg. Hopelijk kun je snel weer gewoon eten want ik snap dat je het eten mist. Zou ik ook missen. Maar beterschap en veel sterkte en ik zou juist niet zeggen het is oke. Je moet praten veel praten, dat helpt.
Groetjes van Laraatje.
27 mei 2022
Hoi Sally, bij mij is het uiteindelijk via de tandarts gegaan. De zorgverzekering heeft een aparte dekking voor schade door ongelukken. Dat was bij mij 1500 euro en daar zit je al snel aan. Weet nog wel dat ik me heel druk maakte om de financien maar uiteindelijk ging het in stappen en was het redelijk te doen.. Ik was destijds erg gefixeerd op de kosten maar achteraf gezien kwam dat ook deels door de klap die ik op mijn hoofd had gemaakt. Mvg Patrick
26 mei 2022
Hoi Sally, het klinkt helaas bekend. In 2015 ben ik goed onderiit gegaan op de fiets. Halve gebit stond scheef en heb uiteindelijk implantaten moeten nemen. Altijd een dure verzekering gekozen en die bleek niet van toepassing te zijn op schade door een ongeluk. Ben er uiteindelijk uit gekomen en heb naderhand veel baat gehad bij EMDR. Maar daar ben jij helaas nog niet. Qua eten zou ik van die afvalshakes adviseren. Dan neem je gewoon wat extra maar dan krijg je wel voldoende bouwstoffen binnen voor je hersrel. Al gun ik het jou dat je op den duur weer ergens op kan kauwen. Jouw ongeluk klinkt ermstiger met het ongeluk wat ik toen heb gehad. Maar wat je schrijft klinkt heel herkenbaar. Veel sterkte en ook al voelt het niet altijd zo, er is licht aan het einde van de tunnel. Mvg Patrick
26 mei 2022 (bewerkt)
Dankjewel! Mag ik vragen hoe je uiteindelijk het financieel heb kunnen regelen? En ging dat ook via het ziekenhuis of moest je erna appart naar de tandarts? Ik ben nu voorlopig alleen nog in het ziekenhuis bezig..