Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Dodelijk vrachtwagen ongeluk

Een maand geleden ben ik betrokken geraakt in een ongeluk waarbij er 2 mensen om het leven zijn gekomen..

Ik ben inmiddels al 3 jaar internationaal vrachtwagenchauffeuse. Elke dag bereid je je voor op het ergste wat er kan gebeuren onderweg. Toen was het op deze bewuste nacht toch zo ver..

Ik reed om 2.00 snachts op mijn gemak in duitsland en ik was onderweg naar huis. Ineens voelde ik een hele doffe klap in mijn trailer. Ik was beladen, 35ton in totaal, daarom voelde het alsof ik alleen een klapband kreeg.. Ik keek in de spiegel en ik zag een auto tussen mijn wielen en de bumper van de trailer zitten.. Ik zet de vrachtwagen rustig aan de kant en ik schiet daarna vol in paniek. Die personenauto vliegt ineens in de brand ! Snel ren ik naar de auto om te roepen of er iemand hulp nodig heeft. Het bleef stil, alleen het geluid van voorbij rijdend verkeer is wat ik hoor. Ik bedenk me niet en ik bel de hulpdiensten. Deze waren gelukkig binnen 5 minuten ter plaatse.. Ik werd bij de vrachtwagen weg gehaald door de duitse politie en de reddingsdienst doet een onderzoek of ik ook iets heb... Ik mankeer niks, alleen erg geschrokken. Het voelde nog zo onwerkelijk. Ik doe mijn verhaal bij de politie en ik krijg vervolgens te horen dat de inzittenden van de personenauto zijn overleden. Op slag dood. Politie vertelde mij later dat ze met 260+ km/u op mij zijn ingereden.. Na 2u wachten tot de lijken weg zijn mag ik weer naar buiten. Het ongeluk bekijken. Er is niks van de auto over. Mijn trailer had een beetje schade maar voor de rest niks aan de hand. Ik heb de trailer afgekoppeld op de snelweg en heb nog even met de politie gesproken.

De bestuurder van de personenauto had meerdere valse paspoorten bij zich en wel 20 bankpassen. De personenauto stond geregistreerd op een adres 700km verderop in duitsland. Hij had een meisje van 16 bij zich.. 

Dat zit me zo enorm dwars. Wat moet hij zo ver van huis met een meisje van 16, met valse documenten, midden in de nacht en ook nog met zo'n abnormaal hoge snelheid.. Hij heeft zichzelf en dat meisje dood gereden onder mijn trailer! Hier heb ik het moeilijk mee. Ik vind het sneu voor dat meisje en haar familie. Zoveel vragen.. en niemand die iets weet. 

Ik kan het niet los laten, ik wil weten waarom dat meisje in die auto zat.. Wat moesten zij daar.. Waarom zo ver van huis. Het kan niet anders dat ze in het criminele circuit zaten.. Ik hoop dat ik hier ooit nog eens antwoord op kan krijgen..

Tot die tijd, maak ik er maar het beste van. Verder geen trauma of rij angst en doe mijn werk nog steeds met veel plezier..

Bezig met laden...

3 Reacties *

09 juni 2022
Dag Dineke, Wat een heftige gebeurtenis. En ik kan me goed voorstellen dat je het voorval moeilijk kan loslaten. Zou ik eventueel met je in contact kunnen komen? Groet, Arjen
05 mei 2022
Heel jammer van dat ongeluk en dat meisje van 16. Bestuurder van de personenauto: opgeruimd staat netjes. Sinds ik gehandicapt geraakt ben op mijn 15de in 1974 omdat ik van achteren van mijn fiets gereden ben door vermoedelijk een dronken automobilist of zijn vriendin die geen rijbewijs had en ik nu leef van een Wajong uitkering van €1120 netto in de maand, heb ik geen enkel medelijden met dit soort daders. Ik hoop dat het jou goed blijft gaan !!! Geef het een plekje.
05 mei 2022
Hallo Dineke, Wat een heftig verhaal en wat moet jij geschrokken zijn. Leef met je mee. Hopelijk krijg je op een dag de antwoorden die je nodig hebt.. Houd moed...