Fiets ongeluk met letsel
Hallo allemaal.
Na een fijne koningsdag was het tijd om naar huis te gaan. Ja flink in de olie was ik wel. Maar fietsen ach dat ging altijd. Soms wel eens gevallen maar nooit zo erg als nu.
Flink onderuit gegaan. Met mn hoofd op de stoeprand gekomen aan een spoorlijn. Gelukkig was tegen 9 a 10 uur in de avond dus er waren nog mensen op straat. Ik dacht dat het wel mee viel maar al gauw kreeg ik door dat het niet zo was. Omstanders zeiden dat ik moest blijven zitten en zag hand en arm helemaal onder het bloed. Ik had meteen naar me hoofd gegrepen want ik voelde een hoop. En helaas had ik ook een hoofdwond. Politie, ambulance erbij. Naar het ziekenhuis. Nog nooit meegemaakt in de 28 jaar dat ik leef dus dit was al een ding opzich.
Iets wat lollig nog door de drank en adrenaline bleef ik bij kennis en goed aanspreekbaar. Maar de schrik kwam veel later. Gelukkig was de mri goed. Hersenschudding en hoofdwond van 3 cm . En hele linker kant blauw en beurs. Engeltje gehad Gelukkig.
Het begon die zelfde nacht nog thuis. Ik kreeg flashbacks. Hoorde de stemmen van de mensen die me hielpen. De kleur en hoeveelheid bloed. Steeds weer opnieuw begint het als ik wil gaan slapen. En herinner me steeds meer. Het gaat niet uit me hoofd.
De wond om me hoofd maakt me ook bang. Wat als ik toch veel schade aan me hoofd heb en de mri het niet zag. Hoelang gaat dit duren en waarom blijven die beelden en alles zo levend in mn hoofd.
5 Reacties
Wat een vreselijke afloop na een fijne Koningsdag. Goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan en dat ze een MRI hebben gemaakt. Ik weet niet wat ze je daar hebben geadviseerd, maar ik zou toch voor de zekerheid een afspraak maken met je huisarts voor nacontrole. Jij weet het beste wat er in je lichaam en hoofd gebeurt of wat je voelt. Laat je niet afschepen, want het gaat om jouw lichaam! Nazorg is echt belangrijk! Als je het niet vertrouwd gewoon laten onderzoeken desnoods een second opinion?
Wat betreft je flashbacks en je herinneringen zijn te verwachten. Je hebt iets heftigs meegemaakt en dat is niet niks. Ook dit zou je bespreekbaar kunnen maken met je huisarts. Je hoeft dit niet alleen te doen en er zijn eventueel ook behandelingen voor. Kijk (samen met je huisarts) wat het beste bij je past. Hou je taai!
Voor de herbeleving zou je EMDR kunnen overwegen. Dat heeft mij na een flinke val met hoofdletsel en een in eerste instantie verwaarloosde hersenschutting veel goed gedaan.
Beterschap en sterkte.
Ik vind het niet gek dat je het ‘snachts herbeleefd, je hebt toch een behoorlijke smak gemaakt.
Ik zou het eens met je huisarts bepraten en misschien moet je ook voor controle naar het ziekenhuis?
Ik hoop dat het gauw beter gaat met je! veel sterkte voor nu!
❤️
Ze zeiden dat ik niet terug hoefde te komen tenzij de wond ging ontsteken ofzo.
Maar mochten deze beelden zo blijven wellicht toch even een praat uurtje in lassen.
Beetje in vergist.