Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Mishandeld door mijn ex

hallo!

ik wil graag annoniem blijven omdat ik het eerlijk gezegd eng vind om mijn eigen naam erbij te zetten omdat ik bang ben dat het bij mijn ex vriend terecht komt en ik weer problemen krijg...

nou ik zal eens beginnen met mijn verhaal...

ik ben een meisje van 16 jaar en ben zwaar mishandeld door mijn ex het was inmiddels al een paar maanden uit na een toch wel leuke relatie maar af en toe ook niet omdat hij best vaak ook super agresieff kon zijn maar ja ik zag het toen nog niet in wat voor een jongen het eigenlijk was... het gebeurde allemaal op een zaterdag/zondag nacht en is nu ongeveer iets meer als een jaar geleden. Kan me het nog als de dag van gister herinneren.. ik sliep het was inmiddels al 5 uur in de nacht tot dat ik opeens wakker werd van getik op mijn rolluik (even kort ik had een plat dat waar je ook op kon lopen en hij was via een regenpijp naar boven geklommen ) en daar werd ik dus wakker van. Ik ging al met steken in mijn maag van de zenuwen kijken wat dat was. toen voelde het al niet goed.. maar alsnog wilde ik weten wat het was dus dat deed ik ook. nadat ik mijn rolluik had opengemaakt zag ik in eerste instantie niks maar toen ik mijn raam open maakte zag ik hem om het hoekje staan voorzichtig kijken of ik het was. Toen het hem duidelijk werd dat ik het was liep die naar het raam klom naar binnen en begonnen te praten. Het eerste halfuur was hij mij steeds aan het betasten wat ik helemaal niet fijn vond en vroeg hem ook te stoppen maar dat deed die niet... ik merkte trouwens ook wel dat die jongen aardig wat drank ophad hij stonk zwaar naar de alcohol. En toen t even voor 2min stil was werd hij opeens mega agressief eerst beet ik wel van me af en zei ik "ey je moet echt normaal gaan doen of vertrek" maar dat liep dus uit de hand.. het begon met een platte hand in mijn gezicht en daarna 2 vuisten in mijn gezicht waardoor ik zwaar gekneusde jukbeenderen had en om het nog even af te maken een kopstoot. Toen hij vertrok en mij huilend op de grond achterliet draaide hij zich nog een keer om en noemde mij een kankerhoer en dat ik niet zo moest janken en vertrok toen. Ik was zo de weg kwijt dat ik huilend mijn oma opbelde vroeg in de ochtend ipv naar mijn ouders gegaan maar die kwamen al snel genoeg naar onder. 

We hebben meteen die hele dag op het politie bureau gezeten ik was wel blij dat ze het zo sirieus opnamen en ze hem die dag ook al wilde oppakken. Alles verliep super snel en hij heeft gelukkig wel alles bekend. Maar welke straf die nu heeft gekregen weet ik na een jaar nog steeds niet..

op de dag van vandaag (iets meer als een jaar later) word ik nog af en toe door hem lastig gevallen door bijvoorbeeld door mijn straat heen aan het fietsen en steeds zorg dat ik uit mijn raam kijk en dan een tijdje voor mijn huis blijft rondlopen dat wel vaker als een keer gebeurd.. heb ook nog niet zo lang conflict gehad met een familie lid van hem dat ik gedreigd werd en mijn familie ect. Ook meerdere keren voorgekomen ook in die tijd dat ik net mishandeld was geworden. Dus ja complete rust is er dus nog steeds niet. En heb er ptss aan overgehouden ben vaak nog heel bang super alert met alles wat ik hoor of zie ook als ik alleen over straat loop ben ik altijd op mijn hoede. Ik word er gek van maar ik ben nog steeds altijd zo bang.. t word me vaak gewoon veel te veel en kan er niet mee omgaan 

Ik krijg inmiddels als hulp therapie ect. Want het bleek toch wel dat het me nog heel diep zat en ik goed ben in emoties verbergen totdat het me teveel werd.

en de aanleiding denk ik weet het niet zeker zou hem eerlijk gezegd heel graag een keer willen spreken zodat ik eindelijk antwoorden op mijn vragen kan krijgen naar meer als een jaar maar ik denk dat de aanleiding is omdat hij snel genoeg na onze relatie een relatie met toch wel een redelijke goeie vriendin van me en toen ze wat hadden hij nog heel vaak contact met me zocht ect ook seksueel contact ik het haar steeds vertelde misschien daar door ik zou het niet weten maar antwoorden blijf ik maar zoeken en zoeken en of ik er ooit antwoord op krijg weet ik niet. 

Ik zou zo nog wel even door kunnen gaan maar dit is mijn verhaal in het "kort" 

en ik blijf graag annoniem puur omdat ik bang ben en vrees dat er dan weer hele nare dingen gaan gebeuren. Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

groetjes

Annoniem. :/

 

 

Bezig met laden...

7 Reacties *

30 augustus 2019
Beste K.anno, wat goed van je moeder dat zij hem aangesproken heeft. Hopelijk blijft hij inderdaad weg. En hopelijk hoef je niet al te lang te wachten tot je aan de beurt bent voor de therapie, het gaat je zeker helpen, op meerdere vlakken. Je schrijft hierboven "helaas kiezen we er niet voor", dat klopt. En gelukkig heb jij nu wel de keuze en maak je nu keuzes voor jezelf. Dat begon met de aangifte, daarmee maakte je een hele grote statement voor jezelf, dit pik ik niet! En daarna de keuze om in therapie te gaan, weer een hele goede keuze om aan jezelf te werken. Dus al met al vind ik dat je hartstikke trots op jezelf mag zijn dat je zulke stappen onderneemt na wat je hebt meegemaakt! Ik ben het in ieder geval wel! Je leest dat je niet alleen bent, mocht je je ei kwijt willen, je kunt het hier altijd van je af schrijven. Liefs, Yvonne
30 augustus 2019
Hey Owh wat erg om te horen dat je ook zoiets stoms hebt meegemaakt maar helaas kiezen we er zelf niet voor. Nou moet ik wel zeggen hij heeft me nog wel een aantal keren lastig gevallen (getstalkt.) ect. Maar ik vertelde mijn moeder dat en toen was ze het klaar en heeft ze hem aangesproken en duidelijk gezegd dat ze dit niet meer wilt horen en of zien dat die anders echt een heel groot probleem heeft. Dit heeft blijkbaar zo'n enorme impact op hem gehad dat ik hem nu nergens meer zie en hij valt me ook niet meer lastig. Daar ben ik mega dankbaar voor. Ben wel nog op mn hoeden en met geluiden horen meteen denken dat hij dit is maar ik sta op een wachtlijst om ook in therapie te gaan dus dan hoop ik dat ik dat boek kan dichtdoen en verder kan gaan. Het doet me super goed om zulke berichten te ontvangen en het doet me ook echt wel een glimlach op mn gezicht en ook wel weer beetje moed om me er doorheen te zetten. Maar erg vervelend dat jij ook zoiets hebt mee gemaakt is niemand gegund. Zo'n behulpzaam iemand als jou zwz niet.. ik hoop dat het verder ook met jou goed gaat en de therapie heel veel helpt :) Liefss❤️ K.anno
29 augustus 2019
Wat enorm heftig om mee te maken op zon jonge leeftijd ook!. Ik kom zelf uit een relatie waar ik werd mishandeld. Ik ben nu 4 jaar weg bij mijn ex maar heb hier ook ptss aan overgehouden. Wat yvonne al zei ; alles bijhouden wat er is voorgevallen. Ik zelf doe dat ook thuis met datum en het incident. Zo bouw je een dossier op mocht je ooit weer aangifte moeten doen. Wat jouw mischien kan helpen om je ietsjes veiliger te voelen buiten is een alarmpje. Deze kun je in je hand houden en zodra je bv lastig gevalle word druk je het in en gaat er een luid alarm af wat de aandacht trekt van mensen om je heen. Probeer contacten met mensen die ook omgaan met hem te verbreken. Ik heb zelf op moment trauma theraphie waarbij ik met mijn ogen dicht vertel over de mishandelingen . Dit word opgenomen op een voice recorder en dit moet ik thuis elke dag luisteren. Hoe vaker ik het hoor hoe meer spanning er af gaat. Dit werkt erg goed voor mij. Ik vind het verschrikkelijk dat je niet kan genieten van je jeugd en constant op je hoede bent. Mischien kan het je wat zelfvertrouwen geven om bv op een zelfverdedigingssport te gaan. Alleen al het gevoel dat je jezelf weerbaar maakt kan al enorm goed voelen. Ik wens je heel veel sterkte en vind het knap dat je je verhaal hier deelt. Dikke knuffel van mij !!
06 juli 2019
Goedavond yvone super erg bedankt voor je bericht t heeft me wel echt goed gedaan.. maar ben net alweerr lastig gevallen en ik word met de dag banger en gekker help
06 juli 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hallo K.anno, heb je al contact gehad met onze servicelijn? Bel 0900-0101 (gebruikelijke belkosten) misschien dat zij je tips kunnen geven om je verder te helpen. Daarnaast kun je natuurlijk altijd in contact blijven met lotgenoten via deze community.
06 juli 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Zoals ik zei, alles bijhouden en melden! Hopelijk heb je contact gehad met slachtofferhulp, want zij kunnen jou sneller helpen dan ik hier op de community. Pak de hulp aan waar je dat kan... Dus hopelijk heb je al gebeld... Laat je nog wel even weten hoe het verder gaat? Groetjes, yvonne
05 juli 2019
Beste Anoniem, Heel goed dat jij je verhaal deelt. Wat jij meegemaakt heb zou niemand moe moeten maken. Ook vind ik het heel dapper dat je aangifte gedaan hebt. Je zou contact kunnen zoeken met het OM om te vragen welke straf hij gekregen heeft. Volgens mij horen zij jij daar jou van op de hoogte houden. Ik weet uit eigen ervaring dat het voor jezelf ook fijn is om daar een antwoord op te krijgen voor je eigen verwerking. En wellicht kan Slachtofferhulp jou daarin helpen of adviseren. Dat je graag antwoorden wilt op waarom hij dit met jou gedaan heeft, dat begrijp ik ook heel goed. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat hij jou daar ooit een eerlijk antwoord op zal geven. Mijn ervaring is, dat als ze je erna, wat jouw ex dus ook doet, je blijft stalken.... blijf er alsjeblieft ver van uit de buurt. Deze mensen zijn helaas niet te vertrouwen. Het is zijn manier om jou geestelijk te blijven manipuleren en te intimideren. Ook zou ik je willen adviseren om van elke stalking, het door je straat lopen, of andere manieren om bij jou in de buurt te zijn, telefoon, of via vrienden en familie.... meld dit bij de politie, hoe klein of hoe weinig het misschien in jouw ogen voorsteld. Laat er een dossier van opbouwen. Ik wil je zeker niet bang maken, maar jij staat dan sterker mocht hij toch nog een keer toeslaan.... of is er meer over bij hem bekend bij de politie mocht hij het een andere vrouw aandoen... Denk daar ook goed over na. Het zou niet zo moeten zijn dat jij je thuis ook niet veilig voelt omdat hij door de straat loopt.....melden! En dat je in angst leeft, op je hoede bent...ook dat begrijp ik maar al te goed. Zelf heb ik die ervaring ook en word ik ook behandeld voor Ptss. Waarmee ik wil zeggen dat ik het juist heel knap van je vind dat je hulp gezocht hebt. Het duurt een tijdje, maar je zult gaan merken dat jij hier sterker uit zal komen. Dat er een tijd komt dat je niet meer zo bang bent, niet meer op je hoede hoeft te zijn. Blijf er over praten, hier, bij de therapeut, met anderen....blijf er over praten, zoek herkenning bij anderen, want ook dat zal je helpen in je verwerking, omdat het fijn te weten is, dat anderen begrijpen wat jij doormaakt en begrijpen wat je voelt, dat je niet alleen bent. Groetjes, Yvonne