Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Angst in de auto

Na meerder aanrijdingen waarvan de eerste al 30 jaar terug ligt, heb ik langzaam angst om mee te rijden in een auto ontwikkeld. Het zelf rijden valt nog mee. In eerste instantie dacht ik dat het met controle te maken had maar als ik mijn ogen dicht doe kan ik wel rustig zijn. Omdat het steeds erger werd heb ik EMDR therapie gedaan. De herinnering aan de aanrijdingen zijn wel vager geworden en in eerste instantie was ik ook rustiger als bijrijder met open ogen. Maar ik merk nu dat het weer toeneemt. Heeft iemand tips voor mij  hoe ik met de angst om kan gaan.

 

Bezig met laden...

3 Reacties *

30 april 2022
Ja, je kunt ze mailen of bellen en kijken wat ze zeggen. Succes
28 april 2022
Vervelend hoor. Ik heb nu rijles van de anwb, maar dit gaat behoorlijk goed. Ik kan me voorstellen dat met een trauma het lastiger wordt. Je hebt ook dtcm, dit is een soort rijschool in Lelystad geloof ik. Ze komen naar je toe en dan krijg je 3 uur achter elkaar, rijden en therapie. Gemiddeld 5 of 6 keer. Je schijnt het vaak op de tegenpartij te kunnen verhalen, want het is volgens mij wel duur. Wordt voor jou moeilijk denk ik. Misschien iets van therapie in de auto, misschien zijn er andere mogelijkheden. Sterkte.
29 april 2022

Als antwoord op door da43dc50d16844…

Misschien dat de rijschool uit Lelystad iets voor mij kan doen. Ik kan het licht voorleggen. Dank je wel voor de tip. Geertruida