Nooit veilig
Hoi lieve mensen,
Wat zijn jullie allemaal zo sterk. Ik vind het zo knap dat iedereen z’n verhaal kan delen. Alles is zo herkenbaar voor mij.
Ik heb mijn verhaal nog nooit opgeschreven. Met moeite heb ik het verteld. Ik heb het 22 jaar weg gestopt, alsof het nooit is gebeurt. Ik ben als kind seksueel misbruikt. Het is zo moeilijk.
Ik had altijd veel problemen met intimiteit en sex doet pijn. Ook was ik altijd dwangmatig en hard.
Afgelopen jaar kreeg ik herbelevingen en dacht wat heb ik een kut kindertijd gehad. Ik heb mij nooit veilig gevoeld.
Sinds vorige jaar wilde ik helemaal geen intimiteit meer en ik was bang om mijn relatie te verliezen. Toen besloot ik om het aan mijn man te vertellen.
Daarna heb contact gehad met integraal therapeut. Met haar had ik een klik en kon ik mijn verhaalt vertellen, alleen niet in details.
Daarna lukt het om het te benoemen bij de huisarts, ik ben aangemeld voor traumatherapie en zit op de wachtlijst.
Sinds ik het boekje heb geopend gaat het mentaal veel slechter. Ik voel diepe verdriet, krijg vaak huilbuien, pieker veel en heb veel meer angst gevoelens. Het wachten valt niet mee.
Hoe gingen/gaan jullie hiermee om? Heb jullie tips voor mij?
Alvast bedankt.
Groetjes…
7 Reacties