Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Aanrijding met auto

Hallo iedereen,

 

Op 26 november reed ik met mijn normale fiets naar het werk. Het was een trieste dag, beetje koud, dus had me goed aangekleed. Ik fietste op het fietspad en moest oversteken en die man in de auto wachte maar hij wachte niet te lang en voordat ik weet lag ik op de grond met mijn fiets. Hetzelfde moment deed mij enkel zeer en mijn rug zeer. De man stapte uit en ook de vrouw in de auto die achter de man stond. Tegelijk belde de man de politie en de vrouw zei al meteen, hij heeft u niet geraakt en toen dacht ik barst ik wil naar het werk. Had net een nieuwe baan dus wilde dol graag werken maar ja dat ging niet. Kun amper lopen. Uiteindelijk kwam de politie en die hielp met in de poltiewagen, de ambulance was ook onderweg. Maar toen was nog de discussie over niet of wel geraakt maar toen zagen ze dat het nummerbord eraf lag. Dus, dan heb je toch een knal gemaakt. Toen kwam de ambulance en ik naar het ziekenhuis. Foto's gemaakt en toen mocht ik naar huis want er was niks gebroken. Maar die man kwam niet zijn verplichtingen na. Nu nog steeds niet. De politie moest een aantal keren bellen om het schadeformulier in te vullen en toen hij daarmee kwam, nam hij zijn vrouw mee en had hij opeens een ander nummer. En hij vulde geen schade in en ik had had een open wond op mijn enkel, nu nog steeds trouwens. Maar zijn verzekering heeft inmiddels contact met mij opgenomen en daar zit ik nu op te wachten. Heb nog steeds last van mijn been en nog steeds een open wond. Moet elke dinsdag verbonden worden door de huisarts. Het is een vervelende man en ik wil hem nooit meer zien. Groetjes van Lara Geerings-van den Heuvel

 

Bezig met laden...

8 Reacties *

21 maart 2022
Hallo, Nee woon jammer genoeg in een drukke stad, namelijk Eindhoven. Dus, best druk hier. Mijn fysio voor mijn schouder geeft mij goede tips en die zegt gewoon een rondje rijden bij jou in de buurt. Dat had ik laatst gedaan en dat voelde heel erg raar. Net alsof het niet meer ging. Ik moet eigenlijk gewoon elke dag een stukje fietsen en steeds verder en verder weg. Mijn werk is maar 10 minuten fietsen dus dat kan zo gebeurd zijn. Maar toch wil ik dan 2 of 3 dagen met de bus. Is wel lekker makkelijk zo. Ja nu werk ik 2 weken 4 uurtjes en dat voel ik wel een mijn been. De wondzorg helpt goed mijn wond te verzorgen maar mijn been blijft gevoelig. Jouw zoon moet ook alles rustig op zijn gemak doen en rustig alles laten genezen, ook geestelijk. Je hebt toch iets meegemaakt. En jij ook alles op een rijtje zetten en heb je corona gehad. Ja had je milde klachten of ernstige klachten. Ik heb in oktober 2020 al corona gehad en was bijna in het ziekenhuis belandt. Goed op jezelf en je zoon passen en veel sterkte en beterschap. Alles komt uiteindelijk goed. De verzekering van die man wil mijn eigen risisco betalen van 2022. Dus, dat is mooi meegenomen. Groetjes en liefs van Lara.
20 maart 2022
Hallo Lara och dat je nu weer in het ziekenhuis hebt gelegen..gaat het nu weer wat beter? Je bent al wel weer aan het werk, gaat dat wel? 3 uur per dag? wat erg dat je nog niet durft te fietsen, ik weet niet of je rustig woont of juist in een stad? ( ik woon in een kleine stad) dan kun je het misschien ergens proberen waar het rustig is en dan ev. verder lopen? Een helm is zeker een goed idee, het geeft goede bescherming aan je hoofd. Mijn zoon droeg ook een helm en die heeft zijn hoofd goed beschermd! Het gaat met hem best wel goed, hij rijdt veel op zijn ( elektrische) scooter, hij moet een half jaar inhalen zegt hij. Hij loopt nog niet zo goed, is erg gauw moe doordat hij mank loopt. Hopelijk wordt dat nog wat beter. Met mij gaat het ook wel weer wat beter, ik slaap veel beter, maar ben erg snel moe. Mischien ook nog door de corona die ik vorig voorjaar heb gehad. ( kan ook door mijn leeftijd komen,ben niet meer jong…?) Maar we gaan gewoon verder, eens komt het weer goed! ? ik wens jou heel veel sterkte, lieve groetjes, Riet
12 maart 2022
Hallo, Hier ben ik weer. Inmidels heb ik 1 week in het ziekenhuis gelegen omdat de wond geinfecteerd was en ik daarbij een longontsteking erbij had gekregen. Dit is inmiddels bijna 1 maand geleden maar het was heftig. Ben nu nog maar 3 uur aan het werk en durf totaal niet te fietsen en ik houd ontzettend van fietsen dus wil zo snel mogelijk de fiets weer op. Nu met een fietshelm. Ga niet meer zonder helm erop uit. Bedankt alvast en groetjes van Lara Geerings-van den Heuvel.
17 januari 2022
ook heel heftig wat je eerder meegemaakt hebt en wel fijn dat het op je werk zo goed is opgevangen. ( mijn man is ook jaren postbode geweest.. is nu gepensioneerd) en had je toen geen verwondingen? Maar de schrik is ook heel erg. Ja dat zegt mijn zoon ook, wanneer hij langs de plaats van het ongeluk rijdt, dat hij er extra voorzichtig is , we zijn er eerst samen even wezen kijken. Hoe gaat het met je been, is het nog zo pijnlijk of geneest het al wat beter? en gaat het emotioneel al iets beter ? dat heeft ook tijd nodig, dat duurt vaak nog langer… Ik ben volgende week jarig, vandaar watervrouw ( sterrebeeld Waterman) maar er komt niet veel visite, het mag nog niet maar ik kan het ook nog niet hebben.. het is me nog allemaal te druk…..en over verschillende dagen doe ik het niet…volgend jaar maar weer, hoop ik weer jarig te worden..
10 januari 2022
Ik begrijp best dat je bang bent om te fietsen en dat je er nog steeds aandenkt. (Ik heb een half jaar geleden ook wat meegemaakt. Mijn zoon is aangereden en was ernstig gewond. Ik heb mijn verhaal ook gisteren opgeschreven nadat ik jouw verhaal had gelezen. misschien wil je het ook lezen. Ik ben ook een hele tijd van slag geweest, zat zelfs tegen een burn- out aan. Ik heb al heel lang mijn auto rijbewijs, maar was zo voorzichtig met rijden, ook bang om iemand aan te rijden, terwijl ik geen ongeluk had gehad. Het gaat nu na een half jaar pas weer beter, en slaap weer beter ( Mijn zoon rijdt weer op zijn nieuwe scooter, maar is ook veel voorzichtiger) Dus lieve Lara geef het de tijd, probeer er met anderen over te praten, je hebt iets ergs meegemaakt en dat gaat langzaam beter. Blijf wel fietsen anders durf je het niet meer. Schrijf me gerust weer als je wilt. Lieve groeten ?
11 januari 2022

Als antwoord op door 53c515d0fd344b…

Dank je wel Watervrouw, vandaag weer naar de huisarts geweest om het wondje op mijn been te laten verbinden. Maar ja de hele huid er omheen is ook gevoelig en het lijkt alsof er een gat in mijn been zit. De huisarts zegt dat is de genezing. Dus, het komt goed. Ik hoop het. Ja ik had je verhaal gelezen. Heftig. Maar je moet inderdaad gewoon weer doorgaan maar je bent wel extra voorzichtig. Jij met de auto en je zoon met de brommer. Heeft je zoon niet de angst dat het weer kan overkomen? Dat heb ik namelijk wel. Ik heb dit vaker gehad. Toen was ik postbode en toen ben ik bijna dood geweest want ik kwam bijna onder een ander auto terecht. Ik ging van de stoep af en toen kwam er niks aan en op een gegeven moment zat ik tegen de bumper van een auto. Toen wiebelde ik met de fiets en kwam bijna aan de andere kant van de weg terecht. Gelukkig niet en lag op de weg. Toen kwamen ze mij ook helpen en het was een ouder stel. Toen heb ik ook een hele tijd geen post kunnen bezorgen en gelukkig deden de bazen niet moeilijk en kun ik binnen werk doen. Dezelfde weg rijdt ik nu ook nog op de heenweg en vind ik nog altijd eng. Raar he. Bedankt en als jij iemand nodig hebt, ik ben er. Groetjes Lara
09 januari 2022
Hallo Lara Jeetje wat naar voor je, Ja moet toch geraakt zijn door die auto, en gewond door het nummerbord.Gelukkig dat je niets gebroken hebt want het kan toch hard aankomen. Maar ook de pijn en de schrik die je ervan hebt, Wat vervelend dat die man er onderuit probeert te komen. Ik hoop dat je er nu niet meer te veel aan denkt, heel goed om het op te schrijven en over te praten. ik wens je heel veel sterkte! ?
10 januari 2022

Als antwoord op door 53c515d0fd344b…

Hallo Watervrouw, Dank je wel. Helaas denk ik er wel de hele tijd aan. Heb ook angst voor fietsen gekregen daardoor. Maar gelukkig hoef ik maar 10 minuten te fietsen naar huis of het werk. Maar toch ik vermijd auto maar soms kan het niet anders. Rijd het liefst over fietspad maar ook fietsers kijken niet uit en rijden gewoon door. Maar ja, ik heb mijn lesje wel geleerd. Dank je wel.