Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Verwerkingsproces, hoe lang duurt het? En is het normaal wat ik voel?

Welkom terug...

Wat doen de hervonden herinneringen nog steeds met me?

 

Ik voel dat ik stil sta, dat het leven doorgaat zonder mij. Elke dag voel ik me slechter, ik ben vervuld van enorme woede over alles en iedereen. Aan de andere kant kan ik om alles huilen, en soms lijd ik veel en schreeuwt alles in mij om hulp. Deze stemmingswisselingen drijven me tot de uiterste uitputting.

Ik voel me zo eenzaam, leeg en nutteloos…

Ik zou mijn leven normaal willen beginnen, ik ben begonnen met yoga en ik schrijf een dagboek ... maar mijn leven is nog steeds niet beter.

Ik kan nog steeds niet werken... misschien moet ik mezelf ertoe dwingen?

Ik weet niet meer hoe ik mezelf moet helpen, ik voel me zo nutteloos en niets waard.

Ik vernietig alles om me heen, ik loop weg van mensen, ik ben voor alles bang, niets is meer veilig.

Waar heb ik deze herinneringen voor nodig? Ze namen mijn leven!

 

Is het normaal wat ik voel, hoe lang zal dit duren? Wat moet ik doen om me beter te voelen, hoe was het voor jou?

 

Zoe

Bezig met laden...

4 Reacties *

23 september 2021
hey lieverd! Misschien kun je een veilige plek in je lijf creëren? Dit helpt mij enorm, ik leg er dan een anker bij⚓ in gedachten en het geeft me rust. als er wat is stuur me gerust een berichtje, je bent niet alleen. liefs xxx
20 september 2021
Hoi Zoë, dit is voor mij de eerste keer dat ik op iemand hier reageer. Ik ken je verhaal niet, maar Ik herken de dingen die je beschrijft. Je bent niet alleen. Ik wens je veel sterkte. Het hoeft allemaal niet ineens, neem voor alles de tijd. Mijn eerste stap was naar mijn huisarts gaan. Hou je wereld klein en behapbaar, stukje bij stukje zal het echt beter gaan, al zal dit niet vanzelf gaan. Je bent hier en je schrijft, dat is al een mooie stap. Take care! Liefs
20 september 2021
Lieve Zoë, Kan het niet anders omschrijven als een klote gevoel. Wat mij helpt is stapje voor stapje de plekken en mensen die mij herinneren aan de gebeurtenis opzoeken en daar een mooie herinnering maken. Zo word ik minder vaak herinnerd aan het nare gevoel als ik bijvoorbeeld in de omgeving ben. Ik woon sinds kort op mezelf en daardoor is het vaak stiller in huis, dus meer plek voor gedachtes. Daardoor had ik een terug val maar ik probeer me zo veel mogelijk af te leiden en me dan soms gewoon even alle emoties toe te laten. Iedereen verwerkt het op een andere manier, langzaam ga je alles een plekje kunnen geven. En je bent niet alleen!! Er zijn zoveel mensen op de wereld met goede intenties en mensen die je verder kunnen helpen. Ik hoop voor jou dat je het een plekje kan geven❤️ Liefs, ??‍♀️??‍♀️
20 september 2021
Lieve Zoë, Kan niet anders dan je heel veel sterkte toe wensen. Begrijp je gevoel van eenzaamheid en leegte. Je bent niet alleen!! Liefs, Joti ?