Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Groep tieners straatvechten

Wat gisteren begon als een geweldig leuk vrijgezellenfeest mondde in de avond uit tot een grimmige afsluitende vechtpartij. We besloten naar het park te gaan in Utrecht waarna er al snel een stuk of 4 jongens van de leeftijd 12 tot 15 naar ons toe kwamen. Gewoon irritant doen, opstootje zoeken. Daar gingen we niet op in en de sfeer werd meer duister en hun groep werd groter. Uiteindelijk met 2 groepen van 14 man (en jongens) besloten wij als mannen naar huis te gaan. De situatie ontlopen. 

Toen we eenmaal onderweg waren pakte een jongen mijn fiets vast waarna ik die terug trok. Voor ik het wist kreeg ik 2 trappen in mijn zij en 2 in mijn nek. Ik heb zelf 5 jaar rugby gespeeld dus ben de klappen wel gewend, dat was ook zeker niet met probleem. Het paintballen en botsen met karten daarvoor deed aanzienlijk meer pijn. Wat het voor mij moeilijk maakt is de pure agressie die de jongens uitstraalde. Hoe erg ze erop uit waren dat je het verkeerde zou zeggen zodat ze reden hadden om te vechten. Het feit dat je al groep jongens een groep volwassen mannen uitdaagt vind ik zo ziekelijk gestoord. 

Vandaag heb ik erg veel last van agressieve gedachtes. Gedachtes van geweld terug doen, zelfs fantaseren over hun dood. Ik schrik daar bij mijzelf echt heel erg van. Wat ik nog het ergste vind is dat deze gasten ermee weg komen, waarschijnlijk elke keer weer. Er wordt op mij als volwassene een beroep gedaan op mijn vermogen om mij in te houden. Die gasten hebben nul respect en het zal ze echt gestolen worden wat een ander voelt of ervaart. De verslechtering van de samenleving gaat mij echt aan het hart. Ook ouders die hun verantwoordelijkheid niet pakken vind ik misselijkmakend. 

Zijn er mensen die dit herkennen? Ik voel mij echt als een klein kind wat dit betreft.

Bezig met laden...

3 Reacties *

21 juni 2021
Je hebt gelijk. Het emotionele deel blijft hangen en dat probeer ik te compenseren met mijn trots. Feit is dat ik er droevig en bang van wordt en mij er niet-mannelijk door voel. Je geeft aan dat ik er iets mee moet doen. Dit is voor mij een stap om er iets mee te doen. Wat kan je nog meer aanraden om te ondernemen behalve aangifte? Dat had ik namelijk gedaan maar daar konden ze niks mee.
21 juni 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Wijkagent en jongerenwerkers in de wijk benaderen kan soms ook helpen
20 juni 2021
Herkenbaar maar het lastige is dat je er weinig meer mee kunt dan aangifte blijven doen. Je beschrijft dat het allemaal dan misschien geen pijn deed maar hun intentie was het wel. Enerzijds wuif je het weg. Want het zijn maar kinderen en pijn doet het niet, maar moet dat je criteria zijn? Iemand is gericht bezig je pijn te doen. Maakt het dan uit of ze daadwerkelijk erin slagen? Dit is het punt waarop je emotioneel wel geraakt wordt en waarbij het belangrijk is actie te ondernemen. Ook voor de verwerking ervan is dit belangrijk. Het is een aanslag op je persoonlijke veiligheid die heeft plaatsgevonden. Ik zou zeggen doe er wat mee. P.s. dat ze kinderen zijn en je er niets mee kunt en verantwoordelijkheid bij ouders.... tja na een bepaalde leeftijd kan de verantwoordelijkheid van ouders soms ook nog weinig voorstellen. Sommige kinderen hebben dan het zorgstelsel nodig. Daarom is het belangrijk dat er aangifte gedaan wordt