Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Emotioneel bij harde geluiden en sporten

Hai! 

Ongegeveer 2 maanden terug heb ik als voetganger een verkeersongeluk gehad en heb ik mijn heup gebroken en heb ik 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. 

Nu word ik bij een hard geluid of tijdens het doen van oefeningen van de fysio 'opeens' emotioneel terwijl ik dus geen direct aanleiding heb. Ik voel me dan niet per se heel slecht, en ik huil normaal ook helemaal niet snel. De aanleiding van het schrikken na een hard geluid kan ik wel plaatsen, maar vooral ik nu na 2 maanden weer mag bewegen, doet me dat blijkbaar onbewust ook erg veel. 

Zijn er anderen die dit herkennen, en weet iemand of/wanneer dit over gaat? Ik denk dat het gewoon deel van het verwerken is, maar ik reageer heel anders op bepaalde zaken dan eerst. Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn. 

Bezig met laden...

3 Reacties *

02 juni 2021
Hoi Marie, Ik kan me jouw reactie goed voorstellen! Ik herken het zelf denk ik niet zo wat je beschrijft over het emotioneel worden zonder directe aanleiding maar je zult vast veel aan het verwerken zijn inderdaad. Hoe ging dat voor je weer oefeningen mocht doen? Ik zou er vanuit gaan dat het vanzelf over gaat, door het ruimte te geven en het misschien op dat moment met iemand te delen. Als je er maanden last van houdt dan zou je hulp kunnen vragen bij je huisarts. Misschien dat ik het ook wel heb gehad, maar mijn ongeluk is inmiddels 14 jaar geleden dus dit specifieke deel kan ik mij niet meer zo goed herinneren. Hoe gaat het verder met je herstel?
02 juni 2021

Als antwoord op door 1ad93c9821b548…

Ha lotte, Dank voor je berichtje. Ik hoop ook dat het vanzelf overgaat en kijk het nog even aan. Fysiek gaat het herstel echt heel goed! Mentaal merk ik dat ik nog wel tegen dit soort dingetjes aanloop.
02 juni 2021
Bedankt voor het delen Marie. Misschien herkennen [~2713] en [~2523] zich in je verhaal?