Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Contact met dader?

Hallo iedereen

Dit nummer heeft me trouwens geholpen- your power: https://www.youtube.com/watch?v=fzeWc3zh01g

Ik ben gelukkig al een tijdje in behandeling bij een psycholoog maar heb nog erg een behoefte aan verdere verwerking? Ik zit nog vol met emoties/ energie waar ik iets mee moet doen. Ik heb overwogen om aangifte te doen bij de politie. Ik wilde heel graag dat er een melding van werd gemaakt maar aangfite doen lijkt niet erg nuttig te zijn. HOe kijken jullie hier tegen aan?

Ook wil ik graag contact opnemen met degene die me heeft verkracht. We waren vantevoren bevriend dus ik heb hem ook nog op facebook bijvoorbeeld. Ik zit er over na te denken om het direct of via vriend of herstelbemiddeling te doen. Als ik het direct doe dan weet ik dat ik steeds naar mijn telefoon zit te kijken wat me niet handig lijkt. Hebben jullie hier ervaring mee?

Groetjes

Bezig met laden...

2 Reacties *

02 mei 2021
Samen is voor jou mogelijk veiliger maar voor de ander mogelijk meer bedreigend en daarmee kan het gesprek heel anders verlopen. Bepaal voor jezelf wat je wilt bereiken met het gesprek. Plaats je in de schoenen van de ander en vraag jezelf af waarom of waardoor de persoon je daarmee zal helpen. Mocht je alleen het gesprek aan gaan dan laat iemand in de auto wachten ofzo. Het is behoorlijk afhankelijk van je relatie met die persoon nu in ieder geval. Ik heb mijn verhaal vaak genoeg in mijn hoofd herhaald tot ik ervan overtuigd was dat ik het ging zeggen
30 april 2021
Wat een krachtige en dappere stap omschrijf je hierboven. Ik heb zelf mijn dader wel eens direct aangesproken, maar wat je zegt klinkt als heel weloverwogen. Wat me sowieso heel fijn voor je lijkt, is om het niet alleen te doen. Wel zelf, maar niet alleen. Laat je steunen! Ik heb zelf ook geen aangifte gedaan, ik begrijp je overwegingen hierin. Maar jeetje, je klinkt heel krachtig. Heel veel succes met de verdere stappen die je gaat zetten! Lieve groet, Jorien