Acceptatie

Naar de lotgenotengroep ‘Voor verkeersslachtoffers’
22 april 20211 reactie451 weergavenPublieke groep
Default profile image
Miek

In 2014, op mijn 19e, kreeg ik een motorongeluk. Het herstel kostte mij jaren van mijn leven maar sterkte mij ook als persoon. Ik zou nooit meer lopen en nooit meer kinderen kunnen krijgen. Ik zette een knop om en ging vechten. Revalidatiecentra, fysio's, diverse operaties verder kan ik alles weer. Ik ben een echte wegstopper geweest en kreeg ptss, behandelingen gehad en gelukkig een grokt stuk emotionele verwerking gehad. Nu  ben ik bijna 27, heb ik een mooi leven en vind ik dat ik niet mag zeuren over de kleine pijntjes die ik heb over gehouden. Ik blijf echter het gevoel houden dat morgen mijn leven afgelopen kan zijn, alles nu moet, ik niet op mijn eigen lijf kan vertrouwen. Ik kan volgens de artsen tot mijn 30e kinderen dragen vanwege de oude breuken. Iets wat ik moeilijk los kan laten(mijn relatie is nog beginnend dus voorlopig niet). Ik voel mij als ik hieraan denk machteloos. Ik heb zo hard gevochten maar hier kan ik niets tegen. Loslaten, zien hoe het loopt en genieten van de dag zou mijn wens zijn. Iemand tips/ervaringen?

Reageren op dit verhaal?

Members of the Lotgenoten Community can join into the conversation with other members. Share your experiences, support other members or ask questions.

1 reactie

Default profile image
Erik

Beste Miek en Lotte,

Ik ben al lang op zoek naar lotgenoten om mee te praten. Ikzelf heb 8 jaar terug een zwaar motorongeluk gehad. Ik loop gelukkig weer, zij het met wat pijntjes, maar dat is ons niet onbekend.

Ik merk aan mijzelf dat ik meer en meer behoefte heb om te praten. Praten met lotgenoten. Het hele riedeltje van het GGZ en alles wat daarbij komt kijken heb ik gehad, maar ik mis nog altijd iets. Hebben jullie ook zo'n gevoel?

Ik probeer per vandaag lotgenoten te vinden om hiermee in gesprek te gaan, al is het onder het genot van koffie en thee. Zouden jullie hiervoor open staan? Of hopelijk anderen die dit lezen. Ik ben erg benieuwd.

Groetjes,
Erik

(ik had al een heel ander lang................................................... verhaal getypt, maar door een miscommunicatie tussen het internet en mijn pc is dat verhaal niet gepost. Dan deze maar even in het kort)

Login om te reageren