Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Mijn leven is kapot gemaakt en afgepakt door een onbekende Jihadist

Beste allen,
Het duurde even voordat ik iets kon schrijven. Het is zoveel!
Dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Elke dag word ik achterna gezeten door nachtmerries van hem en mijn toekomst!


Jongstgeleden Oktober 2020 herrinneren velen nog de aanslagen in Frankrijk.
Metname de aanslag van Basiliek Notre-Dame in Nice, wil ik even oplichten.
1 dader stapte, de kerk binnen en vermoorde 3 personen. Sneed de keel door van slachtoffer 1 en stak de andere 2 slachttoffers met meerdere messteken neer, waardoor alle 3 slachtoffer om zijn gekomen.

Diep triest en hoe erg het ook is. Moet ik helaas melden dat ik 1 van de overlevende ben van de aanslag die op 5 mei 2018 in Den Haag is gepleegd door 1 man.
Ook 1 dader M.F. (verder genoemd dader), die op pad was voor Jihad (doel: vermoorden van duivelsaanbidders).

Waarom schrijf ik over Frankrijk?
Dat is een goede vraag. Ik begrijp namelijk de regelgeving en wetten van Nederland niet zo goed meer.

De rechter heeft de dader, die mijn leven zomaar heeft afgepakt en kapot gemaakt. 0 jaar celstraf gegeven.
Dit omdat hij een vluchteling was, met psychische problemen in het verleden.
Terwijl het ook duidelijk is dat hij geradicaliseerd was in December 2017.

De dader sloeg juist toe in Den Haag op 5 mei!
Juist de dag waarop we als Nederland de dag van bevrijding vieren (1945). De dag waar Nederland stil staat voor de waarde van vrijheid, democratie en mensenrechten.

De dader zelf gaf aan dat hij wou toeslaan in de kerk op 2 mei en 3 mei. Maar de kerk aan de grote kerk werd geen gehoor gegeven (deuren bleven dicht).

Na een bezoek aan de moskee, vlakbij station Hollands Spoor Den Haag. Liep hij naar de plein waar de Haagse Hogeschool is gevestigd.
Daar zijn altijd veel mensen te bewonderen. 5 mei 2018 was een zonnige mooie warme dag.

Hij zat daar op een bankje en keek naar vogels uit op het water. Hij liep al dagen rond met een mes, dat hij recent had gekocht, omdat de messen thuis niet scherp genoeg waren.

Plotseling liep hij af op Slachtoffer 1, die op een lage bankje in een shisha lounge cafe op het terras wachten op zijn vriend met drankjes.
De dader besprong hem en stak hem meerdere malen.
De cafe bezoekers waren bang en werden bedreigd.
Hij liep ineens koelbloedig verder langs het water.
Langs een picknick tafel met 8 man voorbij T-mobile gebouw.

Het schijnt dat hij toen al het vizier gericht had op mij. Een fietser die stilstond op een hoekje.
Ik keek op me telefoon, omdat ik bezig was met het AR realiteit spel Pokemon Go.
Voordat ik op de pokemon klikte, ging er een schaduw langs me heen.

Vervolgens kwam een glimmend voorwerp, belicht door de zon op mijn gezicht af. Mijn hand reageerde en ik zag een mes me hand doorboren, waardoor ik soort van bevroor.
Daarna volgde snelle steken in me boven arm, nek,  gezicht en achterhoofd. Ik werd van me fiets geslagen en lag op me rug. Wazig zag ik iemand staan met een ijzige blik.
Ik had mijn telefoon nog vast. De dader schopte de telefoon uit mijn hand in het water.

Ik voelde alsof ik begon te zinken. Ik zag toen nog iemand in een rose rode tshirt, gaf hem de kenmerken van de persoon met het mes en waar die naar toe ging. Ik dacht dat hij een politie agent was. De dader liep af op slachtoffer 3 en sneed zijn keel door!.

Ik zonk in een bad met warmwater, dat geen water bleek te zijn. Het was mijn eigen bloed. Het werd zwart.

Aantal minuten later kwam Samira naar beneden gestormd, om eerste hulp te verlenen. Zij was net thuis en hoorde iets vallen. Van boven af zag ze mijn fiets liggen. Ze was in de veronderstelling dat ik ben gevallen van mijn fiets.
Dichterbij aangekomen zag dat het meer is. Haar man gooide handdoeken naar beneden en Samira probeerde de bloedingen te stoppen.

Ik kwam bij toen Samira mijn arm probeerde te stelpen. Van de pijn kreeg ik ineens een schock van Andenaline. Ik was wakker, maar zwak en af toe heel wazig.
Dit is het, Ik ga nu sterven. Door de zon en blauwe hemel leek het al zo. Zo ziet het eruit als je de dood nadert. Ik las mijn een preek op.

Omstandigheden tot 01-10-2021:
Heel veel lichamelijke en psychische klachten.

Ik zit nog in acceptatie fase. Ben niet ver gekomen (reintegratie mislukt, revalidatie traject niet mogelijk, Psychisch niet stabiel).
Psychische instellingen EMDR geprobeert. Dit werkte niet.
1 juli 2020 baan verloren (had 15 dienstjaren, persoonlijke ontwikkeling en vreugde zijn me ontnomen).
Rechtzaak ten einde 2021
(Cassatie is ingetrokken, valt niks te halen en onnodig lijden voor slachtoffers)


Afbeelding verwijderd.
 

Bezig met laden...

10 Reacties *

29 juli 2021
Ja ik kan het me helemaal voorstellen!! Niet gehoord worden is enorm vernederend, maakt machteloos en woedend!!! ik hoop dat je er voor jezelf kunt zijn en deze enorm moeilijke gevoelens in Gods licht kunt houden. Ik ga voor je bidden dat er iets moois gaat voortkomen uit wat jou is overkomen. Ben erg benieuwd voor je wat dat dan gaat zijn. :-) Sterkte en heling gewenst.
28 juli 2021
Wat ongelooflijk heftig wat jij heb moeten meemaken. ik heb het net weer even opgezocht wat er die dag allemaal is gebeurd. Wat een enorme impact op jouw gevoel van veiligheid moet dat zijn geweest. En waarschijnlijk is dat het ook nog steeds. En dan de nasleep op het lichamelijke en psychische vlak. Heel veel sterkte gewenst met de verwerking hier van. Kracht en liefde gewenst. Uiteindelijk zal God je recht doen. Vertrouw daar maar op!
29 juli 2021

Als antwoord op door b1de5011b80946…

Dank je wel Sasha. De weg van God is idd positief. Daarmee lukt het wel. Ooit zal ik mijn beperkingen accepteren en de incident kunnen verwerken. Maar Bureaucratie (druk van deze maatschappij). Bah. wat een gedoe is dat zeg. Blijf maar onrecht voelen. Sowieso als je voor alles wat je nodig hebt moet strijden (kastje naar de muur word gestuurd) en de dader alles soort van gratis krijgt.
03 april 2021
klopt. Spreekrecht is het enige recht dat ik ervaar (dat ik heb). Zelfs dat is niet zo belangrijk. Ik ben ook niet in staat om daar aanwezig te zijn en het voor te lezen. Impact verlagende werking. De daders krijgen veel meer. Er word veel tijd, zorg en geld van de staat in hen gestopt. Dat voelt lijkt als een omgekeerde wereld.
03 april 2021
Beste Rain, Jouw observaties zijn volkomen juist. Het vervelende van dit proces is dat het het OM is die tegen de dader procedeert en jij hier aan de zijlijn staat. Je hebt wel het spreekrecht maar dat zal voor de rechters en zeker voor de dader weinig uitmaken.
03 april 2021
geval tussen maart 2018 en 5 mei 2018. zie ik het, hoe de OM het ook ziet. terreur aanslag.
03 april 2021
Klopt via het systeem borduurt de verdediging voort op zijn oude psyche gesteldheid (klachten 2015 en huisarts januari 2018, parnassia dwangbevel opname feb 2018, maart 2018 zelf weg gegaan). Psych klachten mede oorzaak van verleden, dood van zijn vader (door hem opgezette illegale bootreis) en genotsmiddelen gebruik. Hij gebruikte niet meer sinds december 2017, omdat die radicaliseerde, baardje en bidden etc. Radicalisering en verward zie ik wel apart. Plegen van daden vanuit wanen of psychose kan ik begrijpen. Maar het voeren van Jihad? dus bewust mensen doden om paradijs te krijgen, daarnaast sterven door politie kogel, zodat hij als martelaar gezien word. Voor mij geen verward of psychose gedachtegoed. Radicaal islam is dit! Daders van frankrijk, werden niet gekeken naar psyche van die daders. stempel terrorist of jihadist was gelijk hard erop gezet (monster daden). Den Haag heeft dat niet gedaan. Media bestempelde verwarde persoon vanwege laatste status in een systeem. terwijl in maart 2018 de status anders had moeten zijn door een melding bij politie. Namelijk Malek F gaat een aanslag plegen. Politie voerde dit niet in het systeem. terwijl aivd en oficieren dit hebben besproken met de burgemeester. in de cel zei Malek F. staat op tape. Als ik eruit kom, ga ik door met mijn jihad. achteraf door dossier vorming denk ik. weet hij dat hij ook een moslim gestoken heeft. Ineens kwam spijtbetuiging (alleen voor de moslim persoon). Dus er is een racistisch component aanwezig. Daarom geen sprake van verward gedrag. In de minuten waar ik hem tegen kwam, was het een killer ala micheal meyers, koud en gewoon uit op doden (doelbewust niet oplettende en alleenstaande mensen pakken).
02 april 2021
Natuurlijk wil je gerechtigheid en antwoorden. Maar als de dader een verward persoon is en als zodanig onderzocht en vastgesteld dan zal de straf uit op tbs vermoed ik. Voor jou is dat onbevredigend. Als slachtoffer wil je dat hij verantwoording aflegt en dat hij weet welke gevolgen zijn daad voor jou en andere betrokkenen heeft gehad. Dat het om een verward persoon gaat daar heb jij geen boodschap aan.
02 april 2021
Dank je wel Thijs. Het is wel een wrede wereld. Als je hulp wilt, ga je door een molen. In mijn geval GGZ. Labels stapelen zich op. Juist als je dacht dat je voor het incident niks had. Blijk je ineens een kwetsbaar mens te zijn. ASS label is binnenkort ook mogelijk. Sta op een wachtlijst voor psychologisch onderzoek. Als je dit vertaald naar toekomst en je mogelijkheden op het arbeidsmarkt. Dan zie ik mijn kansen flinken slinken na al de lichamelijke blijvende klachten die je dan ook nog eens hebt. Vergelijkbaar met de 3de wereld landen is mijn situatie nog steeds dragelijker. Daarmee hoop ik troost te vinden. Het rechtssysteem hoop ik celstraf te krijgen voor de dader. Als dit niet lukt in April 2021. Dan heb ik daar ook geen vertrouwen meer in (rechtsgebied, zegt er is te weinig jurisprudentie, wat ook wel klopt bij terrorisme). Meeste dingen die ik wil, is het antwoord. Helaas werkt NL zo. Daders hebben meer zeggenschap, zelfs meer rechten. Terwijl ze monster daden plegen.
02 april 2021
Beste Rain, Dat is heel pittig wat jouw overkomen is en heel begrijpelijk dat jouw leven op zijn kop gezet is. Iedere keer als er in de wereld een dergelijke wrede en zinloze aanslag is komt dat bij jou als een donderslag binnen. Toch moet je de hulpverlening niet opgeven. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij het succes heeft gehad. Het zal in kleine stapjes gaan en er is ook vaak een terugval. Het zal niet gemakkelijk zijn. Als je al 3 jaar vele dingen hebt geprobeerd zonde gewenst resultaat dan lijkt het alsof je niet verder komt, maar je wilt in je hoofd weer de oude Rain worden die je was voor de aanslag. Dat vergt veel inzet en energie. Geef het niet op. Heel veel sterkte. Met vriendelijke groet, Thijs