Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Verder leven

Nog steeds ben ik bang om alleen over straat te gaan of alleen thuis te zijn. Waar ik vroeger kon genieten van het uitgaansleven, zit ik nu continu in angst. Ik ben slachtoffer geworden van een aanranding met geweld. En ik heb geen flauw benul hoe ik nu verder moet. Geuren, kleuren, een bepaalde haarstijl of bril brengt me elke keer weer terug naar die nacht. Ik neem een mes mee de badkamer in als ik alleen thuis ben en ik wil douchen. De angst dat hij opduikt, of iemand anders, is groot. Niet reëel, maar wel groot. Meerdere keren per week heb ik nachtmerries. Ik word wakker met het gevoel van zijn handen om mijn nek. Alle deuren gaan op slot, ook mijn raam. Lang heb ik nagedacht of hij het wel verdiende, dat ik aangifte deed. Of ik niet iets had uitgelokt. Continu had ik het idee dat ik me moest verontschuldigen voor dingen. Voor wat ik droeg die nacht, of ik alcohol op had, of ik flirterig naar hem had gedaan. Pas sinds kort heb ik het besef dat wat hij deed, ver buiten het boekje ging. En dat, ook al liep ik halfnaakt over straat, hij het recht domweg niet had om te doen wat hij deed. Ik droeg een trui. Een nieuwe, groene trui die ik diezelfde dag nog had gekocht. Een zwarte broek, mijn bruine krullen in een knot. Maar dat zou niets moeten uitmaken. Hij had het toch wel gedaan. Het is nu ruim tien maanden geleden en het proces loopt nog in volle vaart. Niet alleen mijn persoonlijke proces maar ook de rechtszaak. Ik houd me vast aan de hoop dat er genoeg bewijs is om hem te veroordelen. Dat hij dit niet vaker kan doen of heeft gedaan.

Bezig met laden...

5 Reacties *

10 juli 2019
Hallo Boogschutter 26, ikzelf heb nare ervaringen met mijn vader gehad als kind. Ik herken de angst als je moet douchen. Je haar wassen en je ogen niet dicht willen doen, continu de deur in de gaten houden, zo snel mogelijk weer aankleden, ook angst als ik in bed lag en naar de slaapkamerdeur keek. Jarenlang hebben dit soort angsten gesluimerd, terwijl ik vond dat ik me niet zo aan moest stellen. Ondertussen ontdekt dat het geen aanstellen was en Emdr heeft mij al een stuk minder angstig gemaakt. Douchen gaat angstloos, slapen meestal ook. Ik hoop dat Emdr jou ook gaat helpen!! Heel veel sterkte!!! Groetjes Neeltje
09 juli 2019
Dankjewel! Ja dat was geen makkelijke keuze, maar uiteindelijk is dat wel goed geweest.He jakkes wat naar dat het aangifte doen mis ging, dat kan je er dan echt niet bij hebben... Het is niet makkelijk, zeker niet. Ik sta momenteel op de wachtlijst voor EMDR traumabehandeling.
11 juli 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hallo boogschutter, Ja klopt dat maakt het verwerken niet beter idd maar komt goed . Maar wat knap van jou dat je hier toch je verhaal hebt durven delen. Wat ik echt heel moedig vind. Ja EmDR is eerst een hel maar na drie behandeling is het een welkom iets als is het echt hard werken maar wij kunnne dat dit geeft ons onze eigen waarde terug. He bah balen dat er een wachtlijst is vrouwke niet te doen. Maar jij kan dot je hebt de eerst stap gezet en daar is al moed voor nodig dus echt goed van jou !! Ja ik zal straks mijn verhaal ook online plaatsen want dat heb ik nog niet gekund !! Liefs Twity
25 augustus 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hallo boogschutter, dapper dat je je verhaal hier gedaan hebt. Het spijt me oprecht dat je dit hebt moeten ondergaan. Ik hoop dat de dader berecht wordt. Ik lees dat je op de wachtlijst voor EMDR staat. Hiervoor werd dat als een "nachtmerrie" omschreven, maar voor mij was EMDR de redding. Het is zeker niet makkelijk en vooral pijnlijk om de film in je hoofd terug te kijken en stil te zetten op het meest pijnlijke moment. Maar om dan na de behandeling te ervaren dat die film minder lading heeft, minder pijn kent en uiteindelijk leidt tot rust , is een cadeau aan jezelf. Ik heb na bijna 35 jaar leven met misbruik, die films gezien, opnieuw geladen en mezelf ruimte gegeven voor een betere toekomst. Dat gun ik je ook. Je hebt op geen enkele manier schuld aan wat je overkomen is. Geen enkel kledingstuk, gebaar van jou of wat dan ook heeft hier mee te maken. Je bent slachtoffer van een roofdier. Ik hoop dat je snel kunt starten met de EMDR. Heel veel sterkte.
09 juli 2019
Hallo Lieve boogschutter26 In jou verhaal herken ik mij voor een deel wat moet het moeilijk zijn zo te leven heb je professionele hulp? Ik inmiddels wel alleen ging het bij mij met de aangifte mis Maar wat goef dat jij dat wel gedaan hebt en het is noet gek dat je met dat gevoel rond loopt maar wel doodeng dat ben ik met je eens als je wil praten stuur gerust een gericht!!?gr Twisty